Bu yıl altıncısı düzenlenen İstanbul Shopping Fest, yerli tüketicinin de ilgi odağı oldu. 2013 yılında yerli tüketicilerin alışveriş yapma oranı yüzde 66,3 iken 2015’te bu rakam yüzde 84,6’ya ulaştı. İTO Başkanı ve İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, bu etkinlikle markaların bilinirliğini artırmayı ve perakende sektörünü büyütmeyi hedeflediklerini söylüyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Bu yıl altıncısı düzenlenen Türkiye'nin en büyük turizm, alışveriş ve kentsel markalaştırma projesi İstanbul Shopping Fest (İSF), turistlerin yanı sıra yerli tüketicinin de markajına girdi. Yıllar içerisinde yerli tüketicinin de alışveriş davranışlarında önemli değişiklikler gözlemlediklerini belirten İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı ve İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, yerli müşterinin İSF tarihlerinde alışveriş yapma oranının giderek yükseldiğini söylüyor. 2013’te yüzde 66,3, 2014’te yüzde 76 olan bu rakam 2015’te ise yüzde 84,6’ya ulaşmış durumda. 2013’te ortalama 3,1 değişik ürün veya hizmet satın alan yerli müşteriler, 2014’te 2,7 parça, 2015’te ise 3,7 parça alışveriş yaptı.
ALIŞVERİŞ SEPETİ BÜYÜDÜ
İbrahim Çağlar, beş yıl önce sıfır noktasından başlayan bu geleneğin artık hem İstanbullular hem de alışveriş turizmini takip eden yabancılar için heyecanla beklenir hale geldiğini söylüyor. Son üç yıldır yabancı müşterilerin alışveriş sepeti de zenginleşti. 2012’de ortalama 2,8 değişik ürün veya hizmet satın alan yabancı müşteriler, 2013’de 3,5, 2014 ve 2015’te 4,2 parça alışveriş yaptı.
Turistler arasında İSF’yi ‘İstanbul’a gelmeden önce’ duyma oranı 2014 yılında yüzde 9,4 iken bu oran 2015’te yüzde 15,4’e ulaştı. Üstelik şehre gelmeden önce festivali duyanların yarısından fazlası yani yüzde 57,4'ü İstan-
bul’a esas gelme nedenlerinin İSF olduğunu söylüyor.
KÖRFEZ’DEN İLGİ BÜYÜK
Ortadoğu'nun son dönemde turizm sektöründe yakaladığı başarı grafiği İSF’yi de olumlu etkiliyor. Üstelik Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin ortalama harcaması kişi başı 756 dolarken Körfez ülkelerinden gelen turistlerde bu rakam 3 bin dolara kadar çıkıyor. İbrahim Çağlar, bu yıl da başta Türkiye’nin yakın çevresindeki ülkeler olmak üzere tüm dünyadan turistleri İstanbul’da ağırlamayı hedeflediklerini söylüyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Bu yıl altıncısı düzenlenen Türkiye'nin en büyük turizm, alışveriş ve kentsel markalaştırma projesi İstanbul Shopping Fest (İSF), turistlerin yanı sıra yerli tüketicinin de markajına girdi. Yıllar içerisinde yerli tüketicinin de alışveriş davranışlarında önemli değişiklikler gözlemlediklerini belirten İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı ve İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, yerli müşterinin İSF tarihlerinde alışveriş yapma oranının giderek yükseldiğini söylüyor. 2013’te yüzde 66,3, 2014’te yüzde 76 olan bu rakam 2015’te ise yüzde 84,6’ya ulaşmış durumda. 2013’te ortalama 3,1 değişik ürün veya hizmet satın alan yerli müşteriler, 2014’te 2,7 parça, 2015’te ise 3,7 parça alışveriş yaptı.
ALIŞVERİŞ SEPETİ BÜYÜDÜ
İbrahim Çağlar, beş yıl önce sıfır noktasından başlayan bu geleneğin artık hem İstanbullular hem de alışveriş turizmini takip eden yabancılar için heyecanla beklenir hale geldiğini söylüyor. Son üç yıldır yabancı müşterilerin alışveriş sepeti de zenginleşti. 2012’de ortalama 2,8 değişik ürün veya hizmet satın alan yabancı müşteriler, 2013’de 3,5, 2014 ve 2015’te 4,2 parça alışveriş yaptı.
Turistler arasında İSF’yi ‘İstanbul’a gelmeden önce’ duyma oranı 2014 yılında yüzde 9,4 iken bu oran 2015’te yüzde 15,4’e ulaştı. Üstelik şehre gelmeden önce festivali duyanların yarısından fazlası yani yüzde 57,4'ü İstan-
bul’a esas gelme nedenlerinin İSF olduğunu söylüyor.
KÖRFEZ’DEN İLGİ BÜYÜK
Ortadoğu'nun son dönemde turizm sektöründe yakaladığı başarı grafiği İSF’yi de olumlu etkiliyor. Üstelik Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin ortalama harcaması kişi başı 756 dolarken Körfez ülkelerinden gelen turistlerde bu rakam 3 bin dolara kadar çıkıyor. İbrahim Çağlar, bu yıl da başta Türkiye’nin yakın çevresindeki ülkeler olmak üzere tüm dünyadan turistleri İstanbul’da ağırlamayı hedeflediklerini söylüyor.