Yüksek kâr marjı sunan tavuk restoranları, bu yıl da yeni girişimcileri arasına katacak. Altı tavuk restoranı markası yıl sonuna kadar 155 franchise şube açacak.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
01-07 Mart 2020 tarihli sayıdan
Türkiye'de yılda 2,23 milyon ton kanatlı eti üretimi gerçekleştiriliyor. Bun"” 2,16 milyon tonunu tavuk eti oluştı yor. Ülkemizin dünya üretiminden aldığı ise yüzde 2,3.
Dünyada üretim büyüklüğ olarak sekizinci sırada yer alan Türkiye dünya ticaretinde ise yüzde 3,7'lik paya ulaştı. Ülkemizde kanatlı sektörü her yı ortalama yüzde 8 oranında büyüme gös teriyor.
Hızla büyüyen sektör, tavuk restoranı cirlerinin sayısının artmasına da katkı sağlıyor. Tavuk, Türkiye'de yaşayan insanların damak tadına oldukça hitap eden bir yiyecek. Bu nedenle tavuk restoranlarının sayısı hızla artıyor. Yabancı markalar sektörden çıkarken yerli yeni markaların girdiğine tanık oluyoruz.
Biz de haberimizde tavuk zinciri markalarının franchising koşullarını araştırdık. Yaptığımız araştırmaya göre altı marka bu yılın sonuna kadar 155 franchise şube açacak.
YURTDIŞINDA DA BÜYÜYECEKLER
2019 yılını 25 farklı şehirde toplam 39 yeni şube açarak 209 restoranla tamamlayan Tavuk Dünyası, geçtiğimiz yılı yüzde 35'in üzerinde büyümeyle kapattı. Şirket 2020 yılında 40 yeni restoran açmayı hedefliyor.
Tavuk Dünyası CEO'su Volkan Mumcu, "2020 yılını daha çok yatırımcıya ulaştığımız, bulunduğumuz şehirlerde lezzet noktalarımızın sayısını artırırken daha önce şubelerimizin olmadığı şehirleri de lezzet noktaları haritamıza eklediğimiz bir yıl olarak planlıyoruz" diyor.
Mumcu, buna ek olarak şirketin yurtdışı operasyonu olan Rusya'da da yeni şubelerin sayısını artırmayı hedeflediklerini ifade ediyor. Tavuk Dünyası'nda 230 bin ti+kdv franchise giriş bedeli alınıyor.
Aylık ıdefi şubelerin bulunduğu bölgeye ıstoranların büyüklüğüne göre fark: gösteriyor. Ağırlıklı İstanbul olmak ere, İzmir, Ankara, Trabzon ve Antalya'ya öncelik veriliyor.
ÜLKEYE AÇILDI
İlk şubesini 2014 yılında açan Tavada 2019 yılında Türkiye genelinde 55 şubeye ulaştı. Yurtdışında da üç ülkede birer şubeyle faaliyet gösteriyor. Şirket, 2019'u yüzde 70 büyümeyle tamamladı. 2020 yılında ise üretimini yüzde 50 artırmayı hedefliyor.
Tavada Tavuk İş Geliştirme Müdürü ve Franchise Koordinatörü Akın Gürbüz, "Yurtdışında Avrupa, Balkanlar ve Ortadoğu'da yaptığımız görüşmelerle beraber bayrağımızı daha fazla ülkede dalgalandırmak istiyoruz. Yurtiçinde de özellikle İstanbul, İzmir, Konya ve Ankara illerinde bu yıl ciddi yatırımlarımız olacak" diye konuşuyor.
Franchise giriş bedeli olarak 100 bin TL+KDV alınıyor. Şubelerin aylık kâr marjı yüzde 18 ile yüzde 36 arasında değişiyor. Şubeler için aylık minimum 200 bin TL ciro hedefleniyor.
TÜRKİYE GENELİ HEDEFLENİYOR
Paşa Döner, 2009 yılında ilk şubesini İstanbul'da açarak şubeleşmeye başladı. Tavuk butu eti kullanarak ve etleri hazırladığı özel sosunda marine ederek sektörde farklılık yaratmaya çalışan şirket, konsept şubeleri hariç franchise sistemiyle büyüyor. Paşa Döner'in 140'ı İstanbul'da, 22'si ise Anadolu'da olmak üzere toplamda 162 şubesi bulunuyor.
İzmit, Yalova, Bolu, Edirne, Balıkesir, Kayseri, Niğde, Zonguldak, Karabük, Ordu ve Trabzon'da yeni şubeler açılması hedefleniyor. 50 m2'lik ortalama bir şube için yaklaşık 200 bin TL yatırım maliyeti gerekiyor.
Paşa Döner İcra Kurulu Başkanı Adem Çalışkan, 100 kg baton döner satışı yapan ortalama bir franchise şubenin aylık 210 bin TL ciro gerçekleştirebileceğini ifade ediyor. Sürdürülebilir bir yönetim anlayışına sahip, iş tecrübesi olan ve işletmesini yönetebilecek, yeterli sermayeye sahip kişilere öncelik veriliyor.
15 ŞUBE AÇACAK
TAB Gıda'nın çatısı altında bulunan Pope-yes, 2007 yılından bu yana Türkiye'de faaliyetlerini sürdürüyor. Türkiye genelinde 12 franchise şubesi bulunan Popeyes için bu yıl içerisinde 15 franchise şube daha açılması planlanıyor.
Türkiye'nin tüm illeri yatırım yapılacak potansiyel yerler olarak görülüyor. 40 bin dolar franchise giriş bedeli alınıyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti ise 1 milyon TL. Şubeler için aylık 300 bin TL ciro hedefleniyor.
Ciro üzerinden yüzde 13 royalty alınıyor. Girişimci bir ruha, başarılı bir iş geçmişine ve yönetim tecrübesine, yatırımın gerektirdiği finansal kaynaklara sahip işletmeci adayları tercih ediliyor.
ŞUBELERE DESTEKLER
Konya merkezli Tavuk Land, 2013 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Menüsünde tavuğun yanı sıra makarna ve salata da bulunuyor. Bugün itibariyle dördü franchise olmak üzere altı şubeyle hizmet veriyor. Tavuk Land Genel Koordinatörü Halil İbrahim Kilimci, 2020 sonu hedeflerinin 20 şubeye ulaşmak olduğunu söylüyor.
Öncelikle Ege, Akdeniz, Marmara ve İç Anadolu bölgelerinde hedef şube sayısına ulaşılması, ardından şirketin Avrupa ve Ortadoğu'ya açılması planlanıyor. Şirket, işletmeleri 26 ile 30 gün arasında teslim ediyor.
Kilimci, "150 metrekarelik bir işyerinin Tavuk Land olabilmesi için 500 bin ile 650 bin TL arasında yatırım yapılması gerekiyor. Beş yıllık sözleşme karşılığı isim hakkı bedeli olarak 100 bin TL alıyoruz" diye konuşuyor.
Makfry Group altında konumlanan Chi-tir Chicken, tüm dünyada 52, Türkiye'de ise dört şubeyle faaliyet gösteriyor. 2020 yılında 25 şubenin açılması hedefleniyor. Türkiye geneline franchise verilmesi planlanıyor.
Franchise giriş bedeli alınmıyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti 50 bin ile 220 bin Euro arasında değişiyor. Şubeler için aylık 70 bin Euro ciro hedefleniyor. Yüzde 30 kâr marjı ile çalışılıyor. Şubelere eğitim, menü ve promosyon tasarımları, teknik ve reklam konularında destek sağlanıyor.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
01-07 Mart 2020 tarihli sayıdan
Türkiye'de yılda 2,23 milyon ton kanatlı eti üretimi gerçekleştiriliyor. Bun"” 2,16 milyon tonunu tavuk eti oluştı yor. Ülkemizin dünya üretiminden aldığı ise yüzde 2,3.
Dünyada üretim büyüklüğ olarak sekizinci sırada yer alan Türkiye dünya ticaretinde ise yüzde 3,7'lik paya ulaştı. Ülkemizde kanatlı sektörü her yı ortalama yüzde 8 oranında büyüme gös teriyor.
Hızla büyüyen sektör, tavuk restoranı cirlerinin sayısının artmasına da katkı sağlıyor. Tavuk, Türkiye'de yaşayan insanların damak tadına oldukça hitap eden bir yiyecek. Bu nedenle tavuk restoranlarının sayısı hızla artıyor. Yabancı markalar sektörden çıkarken yerli yeni markaların girdiğine tanık oluyoruz.
Biz de haberimizde tavuk zinciri markalarının franchising koşullarını araştırdık. Yaptığımız araştırmaya göre altı marka bu yılın sonuna kadar 155 franchise şube açacak.
YURTDIŞINDA DA BÜYÜYECEKLER
2019 yılını 25 farklı şehirde toplam 39 yeni şube açarak 209 restoranla tamamlayan Tavuk Dünyası, geçtiğimiz yılı yüzde 35'in üzerinde büyümeyle kapattı. Şirket 2020 yılında 40 yeni restoran açmayı hedefliyor.
Tavuk Dünyası CEO'su Volkan Mumcu, "2020 yılını daha çok yatırımcıya ulaştığımız, bulunduğumuz şehirlerde lezzet noktalarımızın sayısını artırırken daha önce şubelerimizin olmadığı şehirleri de lezzet noktaları haritamıza eklediğimiz bir yıl olarak planlıyoruz" diyor.
Mumcu, buna ek olarak şirketin yurtdışı operasyonu olan Rusya'da da yeni şubelerin sayısını artırmayı hedeflediklerini ifade ediyor. Tavuk Dünyası'nda 230 bin ti+kdv franchise giriş bedeli alınıyor.
Aylık ıdefi şubelerin bulunduğu bölgeye ıstoranların büyüklüğüne göre fark: gösteriyor. Ağırlıklı İstanbul olmak ere, İzmir, Ankara, Trabzon ve Antalya'ya öncelik veriliyor.
ÜLKEYE AÇILDI
İlk şubesini 2014 yılında açan Tavada 2019 yılında Türkiye genelinde 55 şubeye ulaştı. Yurtdışında da üç ülkede birer şubeyle faaliyet gösteriyor. Şirket, 2019'u yüzde 70 büyümeyle tamamladı. 2020 yılında ise üretimini yüzde 50 artırmayı hedefliyor.
Tavada Tavuk İş Geliştirme Müdürü ve Franchise Koordinatörü Akın Gürbüz, "Yurtdışında Avrupa, Balkanlar ve Ortadoğu'da yaptığımız görüşmelerle beraber bayrağımızı daha fazla ülkede dalgalandırmak istiyoruz. Yurtiçinde de özellikle İstanbul, İzmir, Konya ve Ankara illerinde bu yıl ciddi yatırımlarımız olacak" diye konuşuyor.
Franchise giriş bedeli olarak 100 bin TL+KDV alınıyor. Şubelerin aylık kâr marjı yüzde 18 ile yüzde 36 arasında değişiyor. Şubeler için aylık minimum 200 bin TL ciro hedefleniyor.
TÜRKİYE GENELİ HEDEFLENİYOR
Paşa Döner, 2009 yılında ilk şubesini İstanbul'da açarak şubeleşmeye başladı. Tavuk butu eti kullanarak ve etleri hazırladığı özel sosunda marine ederek sektörde farklılık yaratmaya çalışan şirket, konsept şubeleri hariç franchise sistemiyle büyüyor. Paşa Döner'in 140'ı İstanbul'da, 22'si ise Anadolu'da olmak üzere toplamda 162 şubesi bulunuyor.
İzmit, Yalova, Bolu, Edirne, Balıkesir, Kayseri, Niğde, Zonguldak, Karabük, Ordu ve Trabzon'da yeni şubeler açılması hedefleniyor. 50 m2'lik ortalama bir şube için yaklaşık 200 bin TL yatırım maliyeti gerekiyor.
Paşa Döner İcra Kurulu Başkanı Adem Çalışkan, 100 kg baton döner satışı yapan ortalama bir franchise şubenin aylık 210 bin TL ciro gerçekleştirebileceğini ifade ediyor. Sürdürülebilir bir yönetim anlayışına sahip, iş tecrübesi olan ve işletmesini yönetebilecek, yeterli sermayeye sahip kişilere öncelik veriliyor.
15 ŞUBE AÇACAK
TAB Gıda'nın çatısı altında bulunan Pope-yes, 2007 yılından bu yana Türkiye'de faaliyetlerini sürdürüyor. Türkiye genelinde 12 franchise şubesi bulunan Popeyes için bu yıl içerisinde 15 franchise şube daha açılması planlanıyor.
Türkiye'nin tüm illeri yatırım yapılacak potansiyel yerler olarak görülüyor. 40 bin dolar franchise giriş bedeli alınıyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti ise 1 milyon TL. Şubeler için aylık 300 bin TL ciro hedefleniyor.
Ciro üzerinden yüzde 13 royalty alınıyor. Girişimci bir ruha, başarılı bir iş geçmişine ve yönetim tecrübesine, yatırımın gerektirdiği finansal kaynaklara sahip işletmeci adayları tercih ediliyor.
ŞUBELERE DESTEKLER
Konya merkezli Tavuk Land, 2013 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Menüsünde tavuğun yanı sıra makarna ve salata da bulunuyor. Bugün itibariyle dördü franchise olmak üzere altı şubeyle hizmet veriyor. Tavuk Land Genel Koordinatörü Halil İbrahim Kilimci, 2020 sonu hedeflerinin 20 şubeye ulaşmak olduğunu söylüyor.
Öncelikle Ege, Akdeniz, Marmara ve İç Anadolu bölgelerinde hedef şube sayısına ulaşılması, ardından şirketin Avrupa ve Ortadoğu'ya açılması planlanıyor. Şirket, işletmeleri 26 ile 30 gün arasında teslim ediyor.
Kilimci, "150 metrekarelik bir işyerinin Tavuk Land olabilmesi için 500 bin ile 650 bin TL arasında yatırım yapılması gerekiyor. Beş yıllık sözleşme karşılığı isim hakkı bedeli olarak 100 bin TL alıyoruz" diye konuşuyor.
Makfry Group altında konumlanan Chi-tir Chicken, tüm dünyada 52, Türkiye'de ise dört şubeyle faaliyet gösteriyor. 2020 yılında 25 şubenin açılması hedefleniyor. Türkiye geneline franchise verilmesi planlanıyor.
Franchise giriş bedeli alınmıyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti 50 bin ile 220 bin Euro arasında değişiyor. Şubeler için aylık 70 bin Euro ciro hedefleniyor. Yüzde 30 kâr marjı ile çalışılıyor. Şubelere eğitim, menü ve promosyon tasarımları, teknik ve reklam konularında destek sağlanıyor.