Reklamveren geçmişte ajanslarını yönetecek bir orkestra şefi arıyordu. Bu da genellikle en güçlü ajans oluyordu. TBWA Grup İstanbul CEO'su Burcu Kayımtu, “Biz artık yetenek havuzumuzla 'Orkestrayız' diyoruz. Bizi yönetecek şef ise marka" diye konuşuyor.
FATOŞ BOZKUŞ
[email protected]
TBWA Grup İstanbul, son üç yıldır bir dönüşüm içinde. Grubun dijital kapasitesi ve etkinlik alanları genişledi. Farklı yetenekler gruba kazandırıldığı gibi yeni şirketler ve departmanlar da kuruldu.
Bu dönüşüme liderlik eden isim ise Burcu Kayımtu'ydu. Tüm bu emek ve gayret karşılığını buldu. TBWA İstanbul Genel Müdürü Burcu Kayımtu, 2002'de müşteri ilişkileri departmanında işe başladığı grupta geçen ay TBWA Grup İstanbul CEO'luğuna yükseldi. Ekonomist olarak biz de Burcu Kayımtu ile Grup CEO'su olarak ilk söyleşiyi geçen hafta yaptık.
Son üç yıldır grup içinde bir dönüşüm var. Bu dönemde neler yaşandı?
Cem Topçuoğlu'nun TBWAWorldwide içindeki sorumluluk alanları genişledi. O nedenle bayrağı tam olarak bize teslim etti. Network'ün tanımladığı hedefler vardı.
Creative collective olmak, yaptığımız işe veriyi, dijitali entegre etmek gibi... Bunu yapmak için içeride dönüşüm yapmamız gerekiyordu. İnsan kaynağını dönüştürmek, yetenekleri içeride tutmaya çalışmak gibi zor hedeflerimiz vardı. Bütün değerli varlıklarımızı etkin şekilde kullanmak ve eksik yanları tamamlamak önceliğimdi.
Peki bunun için hangi yetenekleri bünyenize kattınız?
Biz ajans olarak hikaye anlatmayı çok iyi biliyoruz. Ancak rakamlara hakim olan yeteneklere ihtiyacımız var. Sayısal düşünen zekaları içimize katmamız gerekiyordu. Bunlar geçmişte ajansın dışına çıkmış medyacı, araştırmacı ya da veri üzerine çalışıyorlardı.
Bu zekaları içeri alarak sayısal düşünme ve rasyonel hedef ve faydaları ortaya koyarak iş problemini analiz etme kabiliyetini de ajansa kattık. Bu yeni yeteneklerle medya planlama danışmanlığı, etkinlik, tasarım gibi yeni iş alanlarına da girdik. Bunların bir kısmı şirket yapısıyla, bir kısmı da departman olarak grup içinde konumlandı.
Şu anda TBWA Grup İstanbul bünyesinde kaç şirket var?
TBWA İstanbul, Being Çözüm bizim yaratıcı ajanslarımız. 2017 Haziran ayında kurulan Hey Moments, etkinlik şirketimiz. Sağlık ajansımız TBWA Worldhealth. Integer, içinde bulunduğu kültürün iç görülerinden beslenen yaratıcı fikirler üreterek kesintisiz marka deneyimi yaratmak ve deneyimleri satışa yönlendirmek için çalışıyor.
Basement ise bizim prodüksiyon şirketimiz. Onun yakın zamanda adını ve yapısını değiştireceğiz. Bir de yeni girişimlerimiz var. Bunların başında yöneticiler var ve onlar start up mantığı ile çalışıyorlar. İş potansiyeli olan ve ticari başarısı kanıtlanmış bu yapılar ileride büyüyecek. Bu alanlar medya ve data danışmanlığı.
Bu alanlarda Design Community ve TBWA For Good var. Design Community, tasarım konusunda çalışıyor. Ekiplerinde mimarlar, endüstriyel tasarımcılar var. TBWA For Good ise 2015'ten bu yana faaliyet gösteriyor. Bugüne kadar sosyal fayda üzerine şirketlerle projeler gerçekleştirdi. UNDP ile Sosyal Fayda Zirvesi'ni yaparak 'iyilik haraketini' iş dünyasının gündemine taşıdı. Bundan sonra da aynı doğrultuda çalışacak.
Hizmet yelpazenizi genişletmenizin altında ne yatıyor?
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, CMO'ların daha az zaman ve daha az bütçeyle yukarıdan gelen daha büyük beklentileri karşılaması gerekiyor. Ve temelde stratejik ortaklığa ihtiyaç var. İletişim alanında tüm uzmanlık alanlarına hakim ortak bulmak onlar için önemli.
Artık müşterilerimizin karşısına markanın bütün yolculuğunda yanında olacak bir servis sağlayabileceğimizi söyleyerek çıkıyoruz. Geçmişte reklamveren ajanslarını yönetecek bir orkestra şefi arıyordu ve bu genellikle güçlü olan ajans oluyordu. Biz artık yetenek havuzumuzla 'Orkestrayız' diyoruz. Bizi yönetecek şef ise marka. Biz tüm A takımıyla konkura katılıyoruz. Reklam ajansı için gidip etkinlik ya da sosyal fayda alanını da üstlenebiliyoruz.
Cem Topçuoğlu'nun BWAWorldwide International Başkanı olarak atanmasından sonra ajans başkanı olarak siz nasıl bir yönetim tarzı benimseyeceksiniz? Öncelikleriniz neler olacak?
Öncelikle Cem Bey'den öğrendiğimiz kültürü devam ettireceğiz. Creative Collective olarak çalışacağız. İşi iyi yapanın yanında olacağız. Bazı şirketlerle ortaklık yapıyoruz. HYPE ve Commencis ile bu şekilde çalışıyoruz. Sadece iletişim alanında da çalışmayacağız. Buradaki yaratıcı beyinler bir gün bir şehrin dönüşümü için çalışabilir. Çünkü bizim toplumu dönüştürme, kültüre katkı sağlama yeteneğimiz var.
İletişim partnerinden öte olmak istiyoruz. En büyük amacım ise ekiple birlikte içinde yaşadığımız kültürde pozitif değişiklikler yapmak ve bunu yaparken sosyal fayda sağlamaya odaklanmak. Beni en çok zorlayacak şey ise daralan bütçelerle yetenekleri içeride tutmak olacak. Bu sektörün de sorunu. Bugün grup bünyesinde 250 kişi çalışıyor. Çalışanları oyun içinde tutmak, onlara doğru imkanları tanımak en büyük önceliğim olacak.
Sizce 2019 yılı iletişim sektörü için nasıl bir yıl olur? Beklentiniz ne yönde?
Markalar 2019 için 2018'e benzer bir bütçe yaptı. Aynı parayla daha çok etki yaratmak isteyecekler. TV, mecra olarak üstünlüğünü koruyacak. Ama dijitalle hedef kitle odaklı planlama ve yaratıcı çözümlerin öne çıkacağını düşünüyorum. İçerik pazarlaması ile sosyal mecralarla işbirlikleri artacak. Şirketler bu dönemde akıllı davranarak iç motivasyon toplantıları yapabilir. Hedef kitlelerine direkt ulaşacakları markalı içerik projeleri, sponsorluklar artabilir.
FATOŞ BOZKUŞ
[email protected]
TBWA Grup İstanbul, son üç yıldır bir dönüşüm içinde. Grubun dijital kapasitesi ve etkinlik alanları genişledi. Farklı yetenekler gruba kazandırıldığı gibi yeni şirketler ve departmanlar da kuruldu.
Bu dönüşüme liderlik eden isim ise Burcu Kayımtu'ydu. Tüm bu emek ve gayret karşılığını buldu. TBWA İstanbul Genel Müdürü Burcu Kayımtu, 2002'de müşteri ilişkileri departmanında işe başladığı grupta geçen ay TBWA Grup İstanbul CEO'luğuna yükseldi. Ekonomist olarak biz de Burcu Kayımtu ile Grup CEO'su olarak ilk söyleşiyi geçen hafta yaptık.
Son üç yıldır grup içinde bir dönüşüm var. Bu dönemde neler yaşandı?
Cem Topçuoğlu'nun TBWAWorldwide içindeki sorumluluk alanları genişledi. O nedenle bayrağı tam olarak bize teslim etti. Network'ün tanımladığı hedefler vardı.
Creative collective olmak, yaptığımız işe veriyi, dijitali entegre etmek gibi... Bunu yapmak için içeride dönüşüm yapmamız gerekiyordu. İnsan kaynağını dönüştürmek, yetenekleri içeride tutmaya çalışmak gibi zor hedeflerimiz vardı. Bütün değerli varlıklarımızı etkin şekilde kullanmak ve eksik yanları tamamlamak önceliğimdi.
Peki bunun için hangi yetenekleri bünyenize kattınız?
Biz ajans olarak hikaye anlatmayı çok iyi biliyoruz. Ancak rakamlara hakim olan yeteneklere ihtiyacımız var. Sayısal düşünen zekaları içimize katmamız gerekiyordu. Bunlar geçmişte ajansın dışına çıkmış medyacı, araştırmacı ya da veri üzerine çalışıyorlardı.
Bu zekaları içeri alarak sayısal düşünme ve rasyonel hedef ve faydaları ortaya koyarak iş problemini analiz etme kabiliyetini de ajansa kattık. Bu yeni yeteneklerle medya planlama danışmanlığı, etkinlik, tasarım gibi yeni iş alanlarına da girdik. Bunların bir kısmı şirket yapısıyla, bir kısmı da departman olarak grup içinde konumlandı.
Şu anda TBWA Grup İstanbul bünyesinde kaç şirket var?
TBWA İstanbul, Being Çözüm bizim yaratıcı ajanslarımız. 2017 Haziran ayında kurulan Hey Moments, etkinlik şirketimiz. Sağlık ajansımız TBWA Worldhealth. Integer, içinde bulunduğu kültürün iç görülerinden beslenen yaratıcı fikirler üreterek kesintisiz marka deneyimi yaratmak ve deneyimleri satışa yönlendirmek için çalışıyor.
Basement ise bizim prodüksiyon şirketimiz. Onun yakın zamanda adını ve yapısını değiştireceğiz. Bir de yeni girişimlerimiz var. Bunların başında yöneticiler var ve onlar start up mantığı ile çalışıyorlar. İş potansiyeli olan ve ticari başarısı kanıtlanmış bu yapılar ileride büyüyecek. Bu alanlar medya ve data danışmanlığı.
Bu alanlarda Design Community ve TBWA For Good var. Design Community, tasarım konusunda çalışıyor. Ekiplerinde mimarlar, endüstriyel tasarımcılar var. TBWA For Good ise 2015'ten bu yana faaliyet gösteriyor. Bugüne kadar sosyal fayda üzerine şirketlerle projeler gerçekleştirdi. UNDP ile Sosyal Fayda Zirvesi'ni yaparak 'iyilik haraketini' iş dünyasının gündemine taşıdı. Bundan sonra da aynı doğrultuda çalışacak.
Hizmet yelpazenizi genişletmenizin altında ne yatıyor?
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, CMO'ların daha az zaman ve daha az bütçeyle yukarıdan gelen daha büyük beklentileri karşılaması gerekiyor. Ve temelde stratejik ortaklığa ihtiyaç var. İletişim alanında tüm uzmanlık alanlarına hakim ortak bulmak onlar için önemli.
Artık müşterilerimizin karşısına markanın bütün yolculuğunda yanında olacak bir servis sağlayabileceğimizi söyleyerek çıkıyoruz. Geçmişte reklamveren ajanslarını yönetecek bir orkestra şefi arıyordu ve bu genellikle güçlü olan ajans oluyordu. Biz artık yetenek havuzumuzla 'Orkestrayız' diyoruz. Bizi yönetecek şef ise marka. Biz tüm A takımıyla konkura katılıyoruz. Reklam ajansı için gidip etkinlik ya da sosyal fayda alanını da üstlenebiliyoruz.
Cem Topçuoğlu'nun BWAWorldwide International Başkanı olarak atanmasından sonra ajans başkanı olarak siz nasıl bir yönetim tarzı benimseyeceksiniz? Öncelikleriniz neler olacak?
Öncelikle Cem Bey'den öğrendiğimiz kültürü devam ettireceğiz. Creative Collective olarak çalışacağız. İşi iyi yapanın yanında olacağız. Bazı şirketlerle ortaklık yapıyoruz. HYPE ve Commencis ile bu şekilde çalışıyoruz. Sadece iletişim alanında da çalışmayacağız. Buradaki yaratıcı beyinler bir gün bir şehrin dönüşümü için çalışabilir. Çünkü bizim toplumu dönüştürme, kültüre katkı sağlama yeteneğimiz var.
İletişim partnerinden öte olmak istiyoruz. En büyük amacım ise ekiple birlikte içinde yaşadığımız kültürde pozitif değişiklikler yapmak ve bunu yaparken sosyal fayda sağlamaya odaklanmak. Beni en çok zorlayacak şey ise daralan bütçelerle yetenekleri içeride tutmak olacak. Bu sektörün de sorunu. Bugün grup bünyesinde 250 kişi çalışıyor. Çalışanları oyun içinde tutmak, onlara doğru imkanları tanımak en büyük önceliğim olacak.
Sizce 2019 yılı iletişim sektörü için nasıl bir yıl olur? Beklentiniz ne yönde?
Markalar 2019 için 2018'e benzer bir bütçe yaptı. Aynı parayla daha çok etki yaratmak isteyecekler. TV, mecra olarak üstünlüğünü koruyacak. Ama dijitalle hedef kitle odaklı planlama ve yaratıcı çözümlerin öne çıkacağını düşünüyorum. İçerik pazarlaması ile sosyal mecralarla işbirlikleri artacak. Şirketler bu dönemde akıllı davranarak iç motivasyon toplantıları yapabilir. Hedef kitlelerine direkt ulaşacakları markalı içerik projeleri, sponsorluklar artabilir.