QNB eFinans, Whatsapp üzerinden Dijital Asistan uygulamasını hayata geçirdi. Müşteriler Dijital Asistan'ın yanı sıra 'Canlı Destek' uygulaması ile çağrı merkezine bağlanmadan müşteri danışmanı ile yazışarak da ihtiyaçlarına anlık cevap alabiliyorlar.
Burcu Tuvay
QNB eFinans; Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) tebliği doğrultusunda yıllık cirosu 5 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin 1 Temmuz'a kadar e-Fatura'ya geçmesinin zorunlu olması, Temmuz ayından itibaren e-İrsaliye'nin artışı ve elektronik Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM) zorunluluğu sebebiyle artan mükellef sayısı ile gelen yoğun talebi karşılamak için online altyapılar geliştirerek web sitesi üzerinden müşterilerinin e-dönüşüm ürünlerini satın almaları için kredi kartı ile online satın alma dönemini başlattı.
Ayrıca altyapısını, müşterilerine dijital bir deneyim yaşatma ve uzaktan kesintisiz hizmet üzerine kuran QNB eFinans değişen müşteri alışkanlıklarını da gözeterek yapay zeka teknolojisinin kullanıldığı dijital asistanını Whatsapp üzerinden hayata geçirdi.
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-Dönüşüm ürünlerinin yaygınlaştırılması kapsamında geçtiğimiz aylarda elektronik fatura ile ilgili pek çok taslak tebliği yayınlamıştı. Buna göre, e-Fatura ve e-Arşiv zorunluluğunun belirli ciro limitleri için 2020 yılında başlayacağını işaret edilmişti. Bilindiği üzere Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yayınlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile birlikte, e-Fatura sistemine geçişte en önemli değişiklik ciro limitinde yaşandı.
Geçtiğimiz yıllarda 10 milyon TL olan ciro limiti yayınlanan tebliğ ile 5 milyon TL'ye düşürüldü. 2018 ve 2019 yılı cirosu 5 milyon TL ve üzerinde olan firmaların 1 Temmuz 2020'ye kadar e-Faturaya geçmeleri zorunlu hale getirildi.
2020 yılı veya sonraki dönemlerde ciro limitini aşan mükelleflerin ise ilgili hesap dönemini izleyen yılın 1 Temmuz tarihinde sisteme geçiş yaptılar. Serbest meslek mensuplarının (e-SMM) ise 1 Haziran 2020'den itibaren e-Serbest Meslek Makbuzu kullanması zorunlu hale getirildi.
Böylece vergi mükellefi olan Serbest Meslek Mensupları ciro limitine bakılmaksızın elektronik belge kapsamına alınmış oldu. Tebliğ kapsamında vergiden muaf olmayan tüm serbest meslek mensupları (avukatlar, mali müşavirler, serbest çalışan doktorlar, mimarlar, mühendisler vb.) 2020 yılının Haziran ayından itibaren serbest meslek makbuzlarını e-Serbest Meslek Makbuzu olarak iletecekler.
Bu değişiklikler paralelinde müşteri ihtiyaçlarının dijitale doğru dönüşmesi kaçınılmaz bir hal aldı. Bununla birlikte değişen müşteri ihtiyaçlarını yakından takip eden QNB eFinans Haziran ayında e-Dönüşüm ürünlerinin satın alma sürecinde bir yeniliğe daha imza attı.
Bu yenilik sayesinde avukat, doktor, diş hekimi, mimar, mühendis gibi serbest meslek erbapları www.qnbefinans.com web sitesi üzerinden ihtiyaçlarına göre e-Dönüşüm ürünlerini kolaylıkla kredi kartları ile satın alabiliyorlar.
Ayrıca satın alma işlemini kredi kartı ile tamamladıktan sonra yeni geliştirilen hızlı aktivasyon sayesinde müşteriler vakit kaybetmeden aktivasyonlarını yine web sitesi üzerinde yer alan videoları izleyerek kendileri gerçeştirebiliyorlar.
QNB eFinans'ın 0850 250 07 50 numaralı çağrı merkezi aracılığıyla da gerçekleştirebilen müşteriler, ekstra onay süresi beklemeden kullanıcı dostu önyüzü olan QNB eFinans Portal'i hemen kullanımına başlayabiliyorlar. QNB eFinans bu yenilikle birlikte ürün satın alma esnasında harcanılan zamanı en aza indirerek müşterileri için zaman tasarrufunu azami oranda sağlamayı vadediyor.
Gelir İdaresi Başkanlığı'nın tebliğleri sonrasında artan mükellef sayısı ile birlikte QNB eFinans müşteri memnuniyetini de artırarak sürdürmek için 0850 250 07 50 numaralı çağrı merkezi hizmetlerini daha da güçlendirdi.
Pazar günleri hariç 09.00 - 18.30 saatleri arasında müşterilerine hizmet vermekte olan QNB eFinans çağrı merkezi değişen müşteri alışkanlıklarını da öngörerek, mayıs ayında www.qnbefinans. com web sitesi üzerinden Canlı Destek uygulamasını hayata geçirmişti.
Hemen ardından yapay zeka altyapısının kullanıldığı QNB eFinans Dijital Asistan ile Whatsapp hattı ile müşterilerine anlık cevap vererek sektörde büyük bir yeniliğe imza atmış oldu. Yapay zekâ teknolojisi ile donatılmış QNB eFinans Dijital Asistan sayesinde, müşteriler QNB eFinans ürünleri ile ilgili soru ve sorunlarını iletebildikleri gibi QNB Finansbank Dijital Köprü kampanyası ile ilgili olarakta 7/24 kesintisiz destek almaya devam edebiliyorlar.
Müşteriler 0850 250 07 50 numaralı çağrı merkezi numarası üzerinden hizmet almaya devam ederken dilerlerse yine aynı numarayı kullanarak Whatsapp hattı üzerinden de QNB eFinans Dijital Asistanı ile birlikte, kampanyaları öğrenebiliyor, e-Dönüşüm ürünleri ve aktivasyonları hakkında bilgi alarak, pek çok konu hakkında 7/24 teknik destek alabiliyorlar.
Whatsapp hattı üzerinden satın almak istenilen ürün belirtildiğinde Dijital Asistan müşterileri avantajlı paketlere yönlendirerek ihtiyaç duydukları ürünü alabilmeleri için yardımcı oluyor. QNB eFinans, yapay zekâ teknolojisinin kullanıldığı Dijital Asistan hizmeti ile kusursuz müşteri deneyiminin katlanarak devam etmesini hedefleniyor.
Müşteriler Dijital asistanın yanı sıra Canlı Destek uygulaması ile çağrı merkezine bağlanmadan müşteri danışmanı ile yazışarak da ihtiyaçlarına anlık cevap alabiliyorlar.
Bununla birlikte QNB eFinans hem Canlı Destek üzerinden yaptığı görüşmeleri hem de müşteri danışmanları ile yapılan görüşmeleri müşterilerin değerlendirmesine sunuyor. Bu sayede canlı destek sisteminde geliştirilmesi gereken noktalar tespit edilerek, müşteri danışmanı ile yapılan görüşmelerdeki süreçler yakından takip ediliyor.
Müşterilerinden alınan geri bildirimler bir gelişim fırsatı olarak değerlendirilerek yapay zeka ve Whatsapp hattının gelişimi için kullanılıyor. e-Dönüşüm sektöründe değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere websitesinden canlı destek, yapay zeka ve Whatsapp devreye alan QNB eFinans e-Dönüşüm’de inovasyonlara öncü olmayı hedefliyor.
Burcu Tuvay
QNB eFinans; Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) tebliği doğrultusunda yıllık cirosu 5 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin 1 Temmuz'a kadar e-Fatura'ya geçmesinin zorunlu olması, Temmuz ayından itibaren e-İrsaliye'nin artışı ve elektronik Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM) zorunluluğu sebebiyle artan mükellef sayısı ile gelen yoğun talebi karşılamak için online altyapılar geliştirerek web sitesi üzerinden müşterilerinin e-dönüşüm ürünlerini satın almaları için kredi kartı ile online satın alma dönemini başlattı.
Ayrıca altyapısını, müşterilerine dijital bir deneyim yaşatma ve uzaktan kesintisiz hizmet üzerine kuran QNB eFinans değişen müşteri alışkanlıklarını da gözeterek yapay zeka teknolojisinin kullanıldığı dijital asistanını Whatsapp üzerinden hayata geçirdi.
CİRO LİMİTİ DEĞİŞTİ
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-Dönüşüm ürünlerinin yaygınlaştırılması kapsamında geçtiğimiz aylarda elektronik fatura ile ilgili pek çok taslak tebliği yayınlamıştı. Buna göre, e-Fatura ve e-Arşiv zorunluluğunun belirli ciro limitleri için 2020 yılında başlayacağını işaret edilmişti. Bilindiği üzere Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yayınlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile birlikte, e-Fatura sistemine geçişte en önemli değişiklik ciro limitinde yaşandı.
Geçtiğimiz yıllarda 10 milyon TL olan ciro limiti yayınlanan tebliğ ile 5 milyon TL'ye düşürüldü. 2018 ve 2019 yılı cirosu 5 milyon TL ve üzerinde olan firmaların 1 Temmuz 2020'ye kadar e-Faturaya geçmeleri zorunlu hale getirildi.
2020 yılı veya sonraki dönemlerde ciro limitini aşan mükelleflerin ise ilgili hesap dönemini izleyen yılın 1 Temmuz tarihinde sisteme geçiş yaptılar. Serbest meslek mensuplarının (e-SMM) ise 1 Haziran 2020'den itibaren e-Serbest Meslek Makbuzu kullanması zorunlu hale getirildi.
Böylece vergi mükellefi olan Serbest Meslek Mensupları ciro limitine bakılmaksızın elektronik belge kapsamına alınmış oldu. Tebliğ kapsamında vergiden muaf olmayan tüm serbest meslek mensupları (avukatlar, mali müşavirler, serbest çalışan doktorlar, mimarlar, mühendisler vb.) 2020 yılının Haziran ayından itibaren serbest meslek makbuzlarını e-Serbest Meslek Makbuzu olarak iletecekler.
e-DÖNÜŞÜM ÜRÜNLERİ ALIMINDA KOLAYLIK
Bu değişiklikler paralelinde müşteri ihtiyaçlarının dijitale doğru dönüşmesi kaçınılmaz bir hal aldı. Bununla birlikte değişen müşteri ihtiyaçlarını yakından takip eden QNB eFinans Haziran ayında e-Dönüşüm ürünlerinin satın alma sürecinde bir yeniliğe daha imza attı.
Bu yenilik sayesinde avukat, doktor, diş hekimi, mimar, mühendis gibi serbest meslek erbapları www.qnbefinans.com web sitesi üzerinden ihtiyaçlarına göre e-Dönüşüm ürünlerini kolaylıkla kredi kartları ile satın alabiliyorlar.
Ayrıca satın alma işlemini kredi kartı ile tamamladıktan sonra yeni geliştirilen hızlı aktivasyon sayesinde müşteriler vakit kaybetmeden aktivasyonlarını yine web sitesi üzerinde yer alan videoları izleyerek kendileri gerçeştirebiliyorlar.
QNB eFinans'ın 0850 250 07 50 numaralı çağrı merkezi aracılığıyla da gerçekleştirebilen müşteriler, ekstra onay süresi beklemeden kullanıcı dostu önyüzü olan QNB eFinans Portal'i hemen kullanımına başlayabiliyorlar. QNB eFinans bu yenilikle birlikte ürün satın alma esnasında harcanılan zamanı en aza indirerek müşterileri için zaman tasarrufunu azami oranda sağlamayı vadediyor.
YAPAY ZEKA TEKNOLOJİSİ
Gelir İdaresi Başkanlığı'nın tebliğleri sonrasında artan mükellef sayısı ile birlikte QNB eFinans müşteri memnuniyetini de artırarak sürdürmek için 0850 250 07 50 numaralı çağrı merkezi hizmetlerini daha da güçlendirdi.
Pazar günleri hariç 09.00 - 18.30 saatleri arasında müşterilerine hizmet vermekte olan QNB eFinans çağrı merkezi değişen müşteri alışkanlıklarını da öngörerek, mayıs ayında www.qnbefinans. com web sitesi üzerinden Canlı Destek uygulamasını hayata geçirmişti.
Hemen ardından yapay zeka altyapısının kullanıldığı QNB eFinans Dijital Asistan ile Whatsapp hattı ile müşterilerine anlık cevap vererek sektörde büyük bir yeniliğe imza atmış oldu. Yapay zekâ teknolojisi ile donatılmış QNB eFinans Dijital Asistan sayesinde, müşteriler QNB eFinans ürünleri ile ilgili soru ve sorunlarını iletebildikleri gibi QNB Finansbank Dijital Köprü kampanyası ile ilgili olarakta 7/24 kesintisiz destek almaya devam edebiliyorlar.
Müşteriler 0850 250 07 50 numaralı çağrı merkezi numarası üzerinden hizmet almaya devam ederken dilerlerse yine aynı numarayı kullanarak Whatsapp hattı üzerinden de QNB eFinans Dijital Asistanı ile birlikte, kampanyaları öğrenebiliyor, e-Dönüşüm ürünleri ve aktivasyonları hakkında bilgi alarak, pek çok konu hakkında 7/24 teknik destek alabiliyorlar.
Whatsapp hattı üzerinden satın almak istenilen ürün belirtildiğinde Dijital Asistan müşterileri avantajlı paketlere yönlendirerek ihtiyaç duydukları ürünü alabilmeleri için yardımcı oluyor. QNB eFinans, yapay zekâ teknolojisinin kullanıldığı Dijital Asistan hizmeti ile kusursuz müşteri deneyiminin katlanarak devam etmesini hedefleniyor.
CANLI DESTEK UYGULAMASI
Müşteriler Dijital asistanın yanı sıra Canlı Destek uygulaması ile çağrı merkezine bağlanmadan müşteri danışmanı ile yazışarak da ihtiyaçlarına anlık cevap alabiliyorlar.
Bununla birlikte QNB eFinans hem Canlı Destek üzerinden yaptığı görüşmeleri hem de müşteri danışmanları ile yapılan görüşmeleri müşterilerin değerlendirmesine sunuyor. Bu sayede canlı destek sisteminde geliştirilmesi gereken noktalar tespit edilerek, müşteri danışmanı ile yapılan görüşmelerdeki süreçler yakından takip ediliyor.
Müşterilerinden alınan geri bildirimler bir gelişim fırsatı olarak değerlendirilerek yapay zeka ve Whatsapp hattının gelişimi için kullanılıyor. e-Dönüşüm sektöründe değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere websitesinden canlı destek, yapay zeka ve Whatsapp devreye alan QNB eFinans e-Dönüşüm’de inovasyonlara öncü olmayı hedefliyor.