LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Türkiye’nin kritik bir yıla gireceğini söylüyor. Küçük, girişimcilere risk ve maliyet yönetimini elden bırakmadan yeni fırsatlar için cesur olmalarını öneriyor.
Ekonominin her şeyden önce beklenti yönetimi olduğunu belirten Küçük, “Beklentileri gerçekçilikten uzaklaşmadan iyimserlik üzerine inşa edersek, gelecek korkulandan daha iyi şekillenir” diyor.
Özellikle moda perakende sektörü çok kısa zamanda çok büyük yol kat etti. Bu hızlı büyüme birçok problemi de beraberinde getirdi. En önemlisi büyürken altyapı sorunları, kârlılık ve yetişmiş insan gücü diyebilirim. Bunun yanı sıra tasarım, pazarlama, merchandiser uygulamalarında eksiklerimizi söyleyebilirim.
Bundan sonra yapmamız gereken, büyümeyi sağlıklı büyümeye dönüştürmek. Sürdürülebilirlik için mutlak kârlılığı göz önünde bulundurmamız gerekiyor. Dijital tarafa yatırım yapmamız gerekiyor ve belli bir olgunluğa geldikten sonra yurtdışı açılımlarımızı geciktirmememiz gerekiyor.
2017 KRİTİK BİR YIL
Ekonomi her şeyden önce beklenti yönetimidir. Beklentilerimizi gerçekçilikten uzaklaşmadan iyimserlik üzerine inşa edersek, gelecek korkulandan daha iyi şekillenir. Bu açıdan bakıldığında, girişimcilere risk ve maliyet yönetimini elden bırakmadan, yeni fırsatlar için cesur davranmalarını öneriyorum.
Unutmayalım ki, her sıkıntılı dönem içinde farklı fırsatları da barındırır. Türkiye ekonomisinin dayandığı sağlam yapı, çok yakın geçmişte, 2008-2009 tarihlerinde dahi bize bunu doğruladı. Güvenerek, inanarak üretime odaklananlar, bu dönemde de kazanacaktır.
YENİ PAZARLARA AÇILIYORUZ
LC Waikiki olarak 2016 yılını yüzde 25 büyüme ile tamamladık. 2017’de bu rakamın yüzde 27 olmasını planlıyoruz. Bu büyüme oranına yurtdışında yüzde 50’lik, yurtiçinde yüzde 15’lik ciro artışıyla ulaşmayı öngörüyoruz. 2017 yılında yurtdışın-da 100’den fazla yeni mağaza açarak 400 mağazaya ulaşacağız.
Böylece faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısı 35’e çıkacak. Yurtiçinde ise 40 yeni mağaza açmanın yanı sıra lojistik ve altyapı yatırımlarımız da devam edecek. Aynı zamanda 2016 yılında girdiğimiz LCW Home ve Etriel alanlarında da büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz.
Önümüzdeki dönemde Asya, Ortadoğu ve Afrika’da büyümeyi hedefliyoruz. Hedefimiz yeni ülkeler, yeni pazarlar eklemek. Yurtiçi ve yurtdışı büyüme planlarımızın yanı sıra her zaman olduğu gibi operas-yonel verimliliği esas alarak lojistik ve IT yatırımlarımızı sürdüreceğiz.
TİCARETE FAZLA MÜDAHALE EDİLMEMELİ
Yasal düzenlemelerle ilgili görüşmelerimiz sürüyor. Bürokratlar ve bakanlık seviyesinde perakende sektöründeki STK'lar gerekli görüşmeleri yaptı. Makul talepler konusunda da sektör lehine alınan kararlar var. Burada bizim en önemli beklentimiz ticaretin kendi mecrasında devam etmesi. Tabii ki bu sırada tüketici hakları sonuna kadar korunmalı ama ticarete fazla müdahale etmeden koruyucu politikalar konusunda daha liberal davranılması düşünülebilir.
Ekonominin her şeyden önce beklenti yönetimi olduğunu belirten Küçük, “Beklentileri gerçekçilikten uzaklaşmadan iyimserlik üzerine inşa edersek, gelecek korkulandan daha iyi şekillenir” diyor.
Özellikle moda perakende sektörü çok kısa zamanda çok büyük yol kat etti. Bu hızlı büyüme birçok problemi de beraberinde getirdi. En önemlisi büyürken altyapı sorunları, kârlılık ve yetişmiş insan gücü diyebilirim. Bunun yanı sıra tasarım, pazarlama, merchandiser uygulamalarında eksiklerimizi söyleyebilirim.
Bundan sonra yapmamız gereken, büyümeyi sağlıklı büyümeye dönüştürmek. Sürdürülebilirlik için mutlak kârlılığı göz önünde bulundurmamız gerekiyor. Dijital tarafa yatırım yapmamız gerekiyor ve belli bir olgunluğa geldikten sonra yurtdışı açılımlarımızı geciktirmememiz gerekiyor.
2017 KRİTİK BİR YIL
Ekonomi her şeyden önce beklenti yönetimidir. Beklentilerimizi gerçekçilikten uzaklaşmadan iyimserlik üzerine inşa edersek, gelecek korkulandan daha iyi şekillenir. Bu açıdan bakıldığında, girişimcilere risk ve maliyet yönetimini elden bırakmadan, yeni fırsatlar için cesur davranmalarını öneriyorum.
Unutmayalım ki, her sıkıntılı dönem içinde farklı fırsatları da barındırır. Türkiye ekonomisinin dayandığı sağlam yapı, çok yakın geçmişte, 2008-2009 tarihlerinde dahi bize bunu doğruladı. Güvenerek, inanarak üretime odaklananlar, bu dönemde de kazanacaktır.
YENİ PAZARLARA AÇILIYORUZ
LC Waikiki olarak 2016 yılını yüzde 25 büyüme ile tamamladık. 2017’de bu rakamın yüzde 27 olmasını planlıyoruz. Bu büyüme oranına yurtdışında yüzde 50’lik, yurtiçinde yüzde 15’lik ciro artışıyla ulaşmayı öngörüyoruz. 2017 yılında yurtdışın-da 100’den fazla yeni mağaza açarak 400 mağazaya ulaşacağız.
Böylece faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısı 35’e çıkacak. Yurtiçinde ise 40 yeni mağaza açmanın yanı sıra lojistik ve altyapı yatırımlarımız da devam edecek. Aynı zamanda 2016 yılında girdiğimiz LCW Home ve Etriel alanlarında da büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz.
Önümüzdeki dönemde Asya, Ortadoğu ve Afrika’da büyümeyi hedefliyoruz. Hedefimiz yeni ülkeler, yeni pazarlar eklemek. Yurtiçi ve yurtdışı büyüme planlarımızın yanı sıra her zaman olduğu gibi operas-yonel verimliliği esas alarak lojistik ve IT yatırımlarımızı sürdüreceğiz.
TİCARETE FAZLA MÜDAHALE EDİLMEMELİ
Yasal düzenlemelerle ilgili görüşmelerimiz sürüyor. Bürokratlar ve bakanlık seviyesinde perakende sektöründeki STK'lar gerekli görüşmeleri yaptı. Makul talepler konusunda da sektör lehine alınan kararlar var. Burada bizim en önemli beklentimiz ticaretin kendi mecrasında devam etmesi. Tabii ki bu sırada tüketici hakları sonuna kadar korunmalı ama ticarete fazla müdahale etmeden koruyucu politikalar konusunda daha liberal davranılması düşünülebilir.