2019’da yüzde 50 büyüme hedefliyoruz

2019’da yüzde 50 büyüme hedefliyoruz

Yemeksepeti’ni satan ancak şirkette CEO’luk görevine devam eden Nevzat Aydın, kriz dönemlerinde eve yemek siparişlerinin arttığını söylüyor. Aydın, “Bu nedenle 2018’de yüzde 53 büyüdük. 2019’da da yüzde 50’ye yakın büyüme öngörüyoruz” diyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Türkiye’nin ilk ve en büyük online yemek siparişi sitesi olan Yemeksepeti, 2001 yılında üniversiteden yeni mezun olan Nevzat Aydın, Melih Ödemiş, Gökhan Akan ve Cem Nufusi tarafından kuruldu. Her yıl büyüyen Yemeksepeti, başarılı çizgisiyle yatırımcıların dikkatini çekti.

Üç yıl önce de dünyanın en büyük online yemek sipariş platformu Delivery Hero tarafından 589 milyon dolara satın alındı. 67 ilde, 19 binin üzerinde üye restoran ve günde aldığı ortalama 300 bin siparişle 10,5 milyon kullanıcıya hizmet veren Yemeksepeti’nin CEO’luk görevini hala Nevzat Aydın yürütüyor.

Aydın, Delivery Hero’nun yönetiminde de aktif rol üstlenerek global anlamda şirketin büyümesine katkıda bulunuyor. Satıştan sonra şirketin her yıl yaklaşık yüzde 50 oranında büyüdüğünü belirten Aydın, “32 ülkede aktif olan Delivery Hero’nun pazar payı anlamında en etkin olduğu pazar Türkiye.

Bu yıl da yüzde 53 büyüdük” diyor. Nevzat Aydın, sorularımızı şöyle yanıtlıyor:

Üç yıl önce Yemeksepeti’nin satışı gerçekleşti. Bu süre zarfında neler oldu?
Aslında daha çok şeyin değişmesine bekliyordum ama öyle olmadı. O girişimci yapımızı, bunun kurum kültüründe olduğu yapıyı koruyabildik. Kendi içimizde de epey özerk durumdayız. Büyük grubun bünyesindeyiz, bunun bize getirdiği fayda çok fazla oldu. Almanya’da halka açık olmanın getirdiği ilginç bir süreç başladı. Birtakım farklı sorumluluklar, denetlemeler oldu. Bu bizi zaman zaman biraz yavaşlatabiliyor da… Yine de bence bir girişimcinin kurduğu şirketten grup şirketine doğru olan dönüşümü doğru idare edebildik. Büyüme rakamlarımız da bunu gösteriyor. Şirketi sattığımızdan beri her yıl minimum yüzde 50 büyüyoruz. Ekonominin bu zor döneminde bunu gerçekleştiriyoruz.

Türkiye’nin Delivery Hero için önemi nedir?
Delivery Hero, Yunanistan, Güney Amerika, Ortadoğu, Güney Kore’de de etkin. Ama sipariş sayısı ve pazar payı anlamında en etkin olduğu pazar Türkiye. Onların tek sıkıntısı kur. Biz üç yıldır yüzde 50 büyüyoruz ama kâr Euro olarak aynı.

Bu yılı nasıl geçirdiniz?
Bu yıla iki konu damgasını vurdu. Yılın ikinci yarısındaki yemek enflasyonu artışıyla beraber ürünlerin fiyatları ciddi olarak arttı, bu da paket tutarına yansıdı. Onun negatif etkisini gördük. Yemek enflasyonu konusunda geçtiğimiz 10 yılın en yüksek yemek enflasyonu olduğundan bahsedebiliriz. İkinci olaraksa restoran kapanmaları ciddi olarak arttı. 2018 yılının restoran kapanması açısından rekor bir yıl olduğunu söyleyebiliriz.

Ne kadarlık bir kapanmadan söz edebiliriz?
Ayda bin restoran kapanıyor diyebiliriz. Yemek sepetinin çalıştığı restoran sayısı 18 bin zaten. Ancak yenileri ekleniyor. Bu nedenle bizim sektörde büyüme anlamında bir durgunluk söz konusu değil. Yine de kapanmalar endişe verici.

Bu yılı nasıl geçirdiniz? 2019 yılında Yemek-sepeti büyüme bekliyor mu?
Bu yıl yüzde 53 büyüdük. 2019’da da yüzde 50’ye yakın büyüme öngörüyoruz. Şu anda bünyemizde 610 kişi çalışıyor. 2019’da istihdamımızda da yüzde 20’lik artış olacak.

Sizi zor dönemlerde bile büyümeye götüren etkenler nelerdir?
Herşeyden önce bu iş modeli çok doğru bir model. İnsanların çok temel bir tüketim malzemesini evine taşıyoruz. Onların hayatına ciddi bir kolaylık getiriyoruz. Kriz dönemlerinde insanlar daha çok eve kapanıyor. O yüzden dışarıda yemek yeme yerine evde yemek yemek tercih ediliyor. Bu da bizim gibi platformların işine yarıyor.

Bu yıl gündeme aldığınız yatırımlar oldu mu?
Bu yıl Anadolu’ya çok ağırlık verdik. Bunu rakamlarda da görebiliyoruz. Siparişlerde Anadolu’nun oranı yüzde 50’yi ilk defa geçti. Antalya, Denizli, Trabzon, Karabük, Eskişehir gibi şehirlerde siparişlerimiz arttı. Şu anda 68 ildeyiz. Bulunmadığımız çok az il kaldı. 2019 sonuna kadar tüm illerde olmayı planlıyoruz.

2019’a ilişkin planlarınız neler?
Portföyümüze yeni ürünler ekliyoruz. Kahve ekledik, kahvaltı yoğun şekilde gündemimizde… Yeni ürünler gelmeye devam edecek. 2019’da Yemesepeti’nin spor sponsorlukları olabilir. E-spo-run yanı sıra normal spor dallarında da sponsorluklarımız olabilir.

“MELEK YATIRIMLAR YAPIYORUM”
FIRSAT NEREDE?
Blokchain bizim hayatımıza bitcoin olarak girdi ama aslında çok daha farklı şeyler içeriyor. Yapay zeka 2019-2020’ye damgasını vuracak gibi gözüküyor. Nesnelerin interneti ve e-spora da ilgim var. Hatta Supermassive Esports’un ortaklarındanım.

YURTDIŞI YATIRIMLAR
Hem Yemeksepeti’nin daha önce aldığı yatırımlar hem de benim network’ümde olması nedeniyle yabancı fonlarla içli dışlıyım. Bireysel olarak yaptığım yatırımlar da var. İngiltere’de Streetbees diye bir platforma, Dubai’de online temizlik servisi Justmop’a, ABD’de yat turizmi organizasyonu yapan Boatbookings’e, Türkiye ve ABD’de faaliyet gösteren sohbet sitesi Connected2me’ye, ABD ve Türkiye’de ikinci el mobilya satışı yapan Furnishare’e ve İngiltere’de köpek sahipleri ile bakıcılarını bir araya getiren Tailster’e yatırım yaptım.

GAYRİMENKUL YATIRIMLARI
Gayrimenkule altı ay kadar önce girdim. Yemeksepeti’nin Levent’te taşındığı binada farklı yerler alarak işe başladım. Önümüzdeki dönemde fırsatlar gördüğüm sürece devam edeceğim. Şu anda Türkiye için yeterli harcama yaptığımı düşünüyorum. O nedenle özellikle İngiltere’de portföyü genişletmek, güçlendirmek istiyorum.

16 YARIŞ ATIM VAR”
“16 atım var. Özellikle Kurtçabey, Altuğhan ve Ertemis’in yarışını kaçırmamaya çalışıyorum. Diğerleri daha çok tay. Ayrıca resim merakım var. Devrim Erbil, Burhan Doğançay, Fikret Mualla, Ömer Uluç gibi ressamların eserlerinden 90’a yakın resimden oluşan koleksiyona sahibim.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap