Kağıtsız bankacılığa yatırımlarımız olacak

Kağıtsız bankacılığa yatırımlarımız olacak

TEB, Anadolu şirketlerine nakit yönetimi, dijitalleşme, ihracat gibi konularda hizmet sunuyor. TEB Kurumsal Bankacılık GMY Gülümser Özgün Henden, “Blockchain gibi yeni teknolojileri baz alan ürünler ve kağıtsız bankacılık yatırımları gündemimizde” diyor.

CEREN ORAL BALABAN
coral@ekonomist.com.tr

Türkiye genelinde 14 kurumsal şubeye sahip olan Türk Ekonomi Bankası (TEB), bunun yedisiyle Anadolu’daki şirketlere hizmet veriyor.

Anadolu 500 şirketlerinin büyük çoğunluğuna ürün ve hizmetlerini sunan TEB, yüksek potansiyel taşıyan bu şirketlere ‘danışman banka’ anlayışıyla destek oluyor.

TEB Kurumsal Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Gülümser Özgün Henden, “Müşterilerimizin ihracatta Afrika ve Güney Amerika gibi yeni pazarlara açılmaya başladığını görüyoruz” diyor.

Henden, alacak tahsiline yönelik çözümleri bu bölgede oldukça geniş bir ağa sahip olan BNP Pari-bas ile oluşturduklarını kaydediyor. Gülümser Özgün Henden ile Anadolu şirketlerinin son durumunu ve TEB’in ürün ve hizmetlerini konuştuk.

TEB ve sektör açısından 2019 nasıl geçti?
Finansal yapılandırmaların gündemde olduğu 2019’un turizm sektöründe faaliyet gösteren ve ihracata yönelik üretim yapan şirketlerimiz için iyi bir yıl olduğunu, 2018’e göre daha dengeli piyasa koşullarında çalıştığımızı söyleyebiliriz.

Bu yıl, TL kredi faiz oranlarındaki düşüşün de etkisiyle şirketlerin yabancı para kredi yerine TL kredi talebi arttı. Başta kamu bankalarının yoğun aktifliğiyle büyümeye devam ettik.

TEB Kurumsal Bankacılık olarak sektörün kredi büyümesine paralel büyüme gerçekleştirdik. Müşterilerimizden gelen talep yönünde, özellikle TL kredilerde sektörün üzerinde büyüdük.

Anadolu’daki şirketlere ne tür ürün ve hizmetler sunuyorsunuz?
Türkiye’de 14 kurumsal şubemiz var. Bunun yedisiyle Anadolu’daki şirketlerimize hizmet veriyoruz.

Her türlü finansal ürünün yanı sıra ‘danışman banka’ anlayışımızla tüm işkollarında akademilerle müşterilerimize finansal ürünler dışında da değer katıyoruz.

Örneğin, KOBİ ve kadın bankacılığında yapılan akademilerle, finansal okuryazarlığın artırılmasına yönelik eğitimlerle ve girişim bankacılığı altında girişimcilere özel hizmetlerimizle müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda edinebilecekleri bilgi birikimini sunuyoruz.

Bunların yanı sıra müşterilerimize bankamız ve grup şirketleri aracılığıyla leasing, filo kiralama, faktoring ve portföy yönetimi gibi her türlü finansal hizmeti de veriyoruz.

“DİJİTAL SÜREÇLERE HAZIR OLMAK ŞART”
“Anadolu’daki şirketlerimizin ekonomimize, ülkemizin büyümesine ve istihdamın artırılmasına katkısı her zaman çok önemli oldu. En zor dönemlerde bile likiditelerini ve piyasa riskini iyi yönetmeleriyle cesur ve başarılı yatırımlar yaptılar.

Özellikle aileden gelen ticaret tecrübeleri, sektörü iyi bilmeleri, daima işin içinde olmaları Anadolu şirketlerini ayrı bir yere taşıyor. Bu birikim ve tecrübenin ikinci nesile aktarılmasının çok önemli olduğuna ve bunu yapabilen şirketlerin öne çıkarak daha başarılı olacağına inanıyorum.

Bizdeki genel yaklaşım, işler biraz zora girince önlemler ve riskler hakkında düşünmeye başlama şeklinde. Halbuki işler iyi giderken riskler üzerine düşünüp tedbirler almak için daha çok olanak ve kaynak var. Şirketler için ilk ve en önemli unsur likidite yönetimi. Bu dönemde ise hep verimlilik konuşuyoruz.

Şirketlere dijital süreç ve ürün olanakları sunuyoruz. Ancak şirketlerin de buna düşünce ve altyapı olarak hazır olması lazım ki kendi süreçlerini de en verimli şekilde tasarlayabilsinler.”

Yeni hizmetler planlıyor musunuz?
İhtiyaç duyulan süreçleri ve ürünleri dijital ortamlara taşıyarak müşterilerimize dönüş hızımızı ve operasyonel verimliliğimizi artırmayı hedefliyoruz. Kağıtsız bankacılığa yönelik yatırımlar gündemimizde.

Şirketlere operasyonel kolaylık ve hızla birlikte 7 gün 24 saat işlem yapabilme olanağı da sağlayan ‘SMS ile Vergi ve Gümrük Ödemeleri’ ürünümüz de bu yönde geliştirildi.

2019’da ne gibi atılımlar yaptınız?
Geçen yıl uluslararası para transferlerinde hızı ve kolaylığı güvenli bir sistemle sunan Swift GPI sistemine dahil olmuştuk. Bu sayede müşterilerimizi, sisteme üye olan diğer yurtdışı bankalarla yaptıkları işlemlerle ilgili, ödemenin nerede olduğu veya nereye takıldığı gibi detaylarda bilgilendirebiliyorduk.

Bu yıl müşterilerimizin internet bankacılığını kullanarak, 7/24 transferleriyle ilgili detayları görüntüleyebilmelerini, ödeme zinciri boyunca uçtan uça takip etmelerini sağladık.

Ayrıca geçen yıllarda piyasaya son dönemde hızla yayılan yeni ödeme sistemi BPO’yu sunmuştuk. 2019’da bu ürünlerimizi daha aktif olarak pazarlamaya devam ettik.

Yeni dönemde yeni ürün ve hizmet yatırımları planlıyor musunuz?
BNP Paribas’ın da desteğini alarak Block-chain gibi yeni teknolojileri baz alan ürünleri ilk kez sunmayı hedefliyoruz. Ancak dış ticaret alanında ürünlerin piyasaya ilk sunumundan kabulüne kadar geçen süre diğer ürünlere kıyasla daha uzun olabiliyor.

Bununla birlikte dijitalizasyonun bankacılığın bütün alanlarında bu kadar hızlı ivme kazandığı bir dönemde dış ticaret de bu tempoya ayak uyduracak.

Artan ticaret savaşlarının da etkisiyle nakit yönetimi daha da önem kazandı. Bu konuda neler yapıyorsunuz?
TEB Nakit Yönetimi olarak müşteri deneyimlerinden edindiğimiz tecrübelerle ürün, çözüm ve hizmetler geliştirdik. Asian Banking and Finance tarafından beşinci kez ‘Türkiye’de Yılın En İyi Nakit Yönetimi Bankası’ seçildik.

Ayrıca her yıl müşterilerimiz için farklı temalarda gerçekleştirdiğimiz TEB Nakit Yönetimi Akademisi ile onlarla nakit yönetimi alanında son gelişmeleri de paylaşıyoruz.

KOBİ’lere destek amacıyla ihracat odaklı çalışmalarınız var mı?
2019’da ihracatçı ve ithalatçı şirketler, mal alım ve satımlarında oluşabilecek risklerini koruma altına almayı hedefleyen ürünleri talep etmeye başladı.

Özellikle ihracat tarafında müşterilerimizin Afrika ve Güney Amerika gibi yeni pazarlara açılmaya başladığını görüyoruz.

Bu piyasalarda iş yapan ve yapmayı hedefleyen müşterilerimizin en büyük önceliği yaptıkları işin bedelini zamanında alabilmek. Alacak tahsiline yönelik çözümleri bu bölgede oldukça geniş bir ağa sahip olan stratejik ortağımız BNP Paribas ile oluşturuyoruz.

“KOBİ’LER İÇİN YENİ ŞUBE YAPILANMASINA GİTTİK”
“KOBİ ölçekli şirketlerimiz için bankamız içinde yeni bir yapılanmaya gittik ve KOBİ bankacılığı yönetiminde belirli bir cironun üzerinde ve yoğun dış ticaret işlemleri olan şirketlerin ihtiyaçlarına göre yeni şube yapılanması oluşturduk.

Bu şubelerde özellikle dış ticaret işlemleri olan şirketlere daha özel hizmet verilebilmesi hedefleniyor. Dış ticaret uzmanlarımız gerek ihracatçı birlikleri, sanayi odaları, ticaret odaları gibi oluşumlarla olarak gerekse şirketlere özel olarak dış ticaret eğitim ve seminerleri düzenliyor.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap