Bist 100
9915,62
2,05%
Bist 100
Dolar/TL
32,4766
-0,1181%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7278
-0,7232%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0693
-0,3476%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2441,15
0,13%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla
Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

Burgan bank yetenekleri çekmeye çalışıyor

11 Nisan 2019
Burgan bank yetenekleri çekmeye çalışıyor





Rekabetin giderek arttığı küresel ekonomide doğru yetenekleri çekmek şirketler için eskisinden çok daha önemli. Bu değişim işveren markası kavramının son dönemde öne çıkmasını sağladı.





AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN 
asakarya@ekonomist.com.tr





İşveren markası, Simon Barrow tarafından ortaya atılmış bir kavram. İşveren markası kavramı, işverenin sunduğu ekonomik, psikolojik ve fonksiyonel faydaların toplamı olarak tanımlanıyor.





Yetenekleri şirkete çekmek ve elde tutmak isteyen şirketler son dönemde işveren markası olmak için farklı stratejiler geliştiriyor.





Bunlardan biri de bin 500 çalışanı olan Burgan Bank. Farklılıklarıyla tercih edilen ve çalışan deneyimine önem veren bir işveren olmayı amaçlayan şirket, 2017 yılında 360 derecelik bir araştırmayla nasıl bir algı yarattığını ortaya çıkardı.





Ardından iyileştirmeye yönelik aksiyonlar almaya başladı. ‘Burgan Seninle’ diyerek başlayan projede ilk adım olarak kurum katkılı bireysel emeklilik sistemi hayata geçirildi.





Burgan Bank İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Levent Ergin, “Markamızı dört ana direk üzerine inşa ettik.





Bu direkler, kariyer, gelişim, gelecek ve yaşamdan oluşuyor. Bu alanlarda çalışanlarımıza dokunan tüm süreçlerimizi almış olduğumuz geri bildirimleri göz önünde bulundurarak ya tekrar gözden geçirdik ya da sıfırdan oluşturduk” diyor.





Yeni çalışanların bankaya uyumunu, adaptasyonunu ve aidiyet duygusunun gelişimini hızlandıracak ‘Kopilot arkadaş programı’ uygulaması devreye alındı. ‘Gelişimde Burgan Seninle’ ile kişisel gelişime yönelik programlar oluşturuldu.





Bu çalışmaların da etkisiyle ayrılan çalışanların oranı yüzde 14’ten yüzde 12’ye geriledi. Önümüzdeki dönemde öğrenme atölyelerine yenileri de eklenecek. Ayrıca yetişkin, çocuk ve genç gelişimine yönelik yeni uygulamalar gündeme gelecek.





‘Yaşamda Burgan Seninle’ özelinde de 2019 yılında sosyal sorumluluk projelerine ağırlık verilmesi ve kurumsal zindelik ile ilgili programların başlatılması hedefleniyor.


0

Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

  • ALTIN GRAM - TL 2441,15 0,13%
  • ALTIN ONS 2337,94 0,23%
  • BIST 100 9915,62 2,05%
  • DOLAR/JAPON YENI 158,348 1,753%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,36695 0,09116%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 91,88 -0,3603%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,4766 -0,1181%
  • EURO/DOLAR 1,0693 -0,3476%
  • EURO/TURK LIRASI 34,7278 -0,7232%
  • STERLIN/DOLAR 1,2493 -0,17539%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL