Capital Dergisi tarafından bu yıl 18'incisi düzenlenen 'İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri Araştırması' ödül töreni 30 Nisan Salı akşamı gerçekleştirildi.
Törenin ana sponsorluğunu Adecco Türkiye Şirketler Grubu üstlenirken, T-Systems ve Zenna Danışmanlık ise co-sponsor olarak destek verdi.
Capital'in gelenekselleşen dev araştırmasında Koç Holding bu yıl da zirveyi bırakmazken, Arçelik ikincilik koltuğunu korudu. Türkiye'nin en beğenilen üçüncü şirketi ise önemli bir atılım gerçekleştiren Eczacıbaşı Holding oldu. Ödül töreninde sektörlerinin en beğenilen 38 şirketi de ödül aldı.
Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş, başlangıçta şirketlerin ve holdinglerin temkinli yaklaştığı bu araştırmanın son yıllarda iletişim direktörlerinin, CEO'ların yıllık hedefleri arasına girdiğinin altını çizdi.
Ateş, "Artık, CEO'lar, ciro, ihracat, kâr gibi rakamların yanı sıra, Türkiye'de ve sektöründe şirketinin 'beğenilme' performansı ile de değerlendiriliyor" diye konuştu.
Moderatörlüğünü Capital Genel Yayın Yönetmeni Sedef Seçkin Büyük’ün yaptığı “Fark Yaratanlar Paneli”nde Eczacıbaşı CEO’su Atalay Muharrem Gümrah, Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu, Migros CEO’su Özgür Tort ve Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ en beğenilen olma stratejilerini anlattılar.