Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Girişim / Kobi

E-ticarette başarılı olmanın yolları

2 Ocak 2021 | 11:51:30
Girişim / Kobi, Özel Haberler
A A
0
E-ticarette başarılı olmanın yolları
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Pandemi ile birlikte e-ticaret giderek artıyor. Önümüzdeki dönemde daha da hız kazanması beklenen e-ticarete ayak uyduramayan girişimler yok olmaya mahkum. Mezo Dijital Yönetim Kurulu Başkanı Ve Dijital İletişim Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova, e-ticarette başarılı olmanın yolunun tüketiciyi iyi takip etmekten geçtiğini vurguluyor.

Levent Gökmen Demirciler
lgokmen@ekonomist.com.tr

Teknolojinin gelişimi ile birlikte hayatımıza giren e-ticaret ülkemizde ve dünyada pandemi ile birlikte hız kazanmış durumda. Sosyal mesafenin korunması konusunun bir süre daha hayatımızda olacağı gerçeği de e-ticaret hacmini büyütecek olan en önemli faktör oluyor. Girişimlerin başarılı olması artık e-ticarete olan yakınlıkları ile doğru orantılı seyir izliyor.

Mezo Dijital Yönetim Kurulu Başkanı Ve Dijital İletişim Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova ile internet üzerinden yapılan satışlarda başarılı olmanın yollarını konuştuk.

İnternet üzerinden satış yapılan girişimlerin sayısı giderek artıyor. Bu konuda tüketicilere güven vermek için neler yapılmalı?

Önce sizinle e-ticaret rakamlarını paylaşmak isterim. e-ticaret hacmi 2020 yılının ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 64 arttı. Altı aylık 2020 e-ticaret verilerine göre, 2020 e-ticaret hacmi 91 milyar 700 milyon TL olarak gerçekleşti.

Geçen yılın aynı dönemi e-ticaret hacmi 55 milyar 900 milyon TL olmuştu. Pandemi dönemini inceleyecek olursak 2020 e-ticaret verileri çerçevesinde; mart, nisan ve mayıs aylarında e-ticaret hacminde sırasıyla yüzde 41, yüzde 37 ve yüzde 49 oranında artış kaydedildi.

Asıl dikkat çekici olan ise normalleşmenin ilk ayı haziranda e-ticaret oranlarının ne olacağıydı. Tüketiciler e-ticareti sevdi ve normalleşmede de alışveriş yapmaya devam ettiler. Haziran ayında e-ticaret hacmi, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 93’lük bir artış oldu.

Peki, e-ticaret’te tüketiciye güveni nasıl vermek gerekiyor?

Tüketiciyi ilk yakaladığınız an internet sitenize girdiği an orada kendini nasıl hissedeceğidir. Eğer sitedeki renkler uyumsuz, kullanışsız bir tasarım ve bozuk bir anlatımla ürünler tarif ediliyorsa, tüketici kendisini kötü hissedecektir. Başka bir ifadeyle sitenin görünümü ne kadar iyiyse, sitenin kalitesi artacak ve tüketici de kendisini burada kendini iyi hissedecektir.

Başka ne gibi unsurlar tüketici üzerinde etkili oluyor?

SSL kullanımı da güveni arttırır. Diğer bir konu da fiyatlarda herhangi bir sürprize mahal vermemek. Yani tüketici alışveriş sepetinin sonunda farklı bir masrafla karşı karşıya kalmamalı. Örneğin; kargo gibi bir masraf varsa ve bunu tüketicinin ödemesi gerekiyorsa, baştan tüketiciye belirtmek gerekiyor.

Son olarak önerebileceğim ise sosyal medyanın kesinlikle ve kesinlikle gücü kullanılmalı. e-ticaret sitesiyle eş zamanlı olarak sosyal medya hesapları da kullanılmalı ki e-ticaret sitesinin bilinirliğini, müşteri sayısı artsın. Hatta sadece sosyal medya hesaplarından oluşturulan kampanyalarla, internet sitesine müşteri çekilebilir.

Pandemi dönemi ve sonrasında girişimcilere yeni dünya düzeninde daha iyi bir yer edinebilmeleri için neler önerirsiniz?

Girişimcilerin yeni dünya düzeninde başarı sağlayabilecekleri en iyi alan dijital platformlar. Şehir yaşamında zamanla yarışırken, birçok insanla görüşüp bir şeyler yapmaktansa, az insanla görüşüp az zamanda çok şey yapmaya çalışıp hayatımızın kolaylaşmasını istiyoruz.

Yani bir “tık”la taşınmak, bir “tık”la market alışverişimizi yapmak, bir “tık”la eski eşyalarımızdan kurtulmak istiyoruz. Bence ihtiyaçları çok iyi analiz eden ve bu ihtiyaçlara en kolay ve en iyi cevap veren girişimciler kazanabilir.

Fikriniz iyi olsa bile doğru hedef kitleye ulaşamıyorsanız, doğru kampanyalar oluşturamıyorsanız, tanıtımınızı iyi yapamıyorsanız ya da ödeme koşullarında zorluklar yaşatıyorsanız, ki bu örnekler daha çoğaltılabilir, o zaman o fikrin yürümesi mümkün değil. Ki bunun çok örneğini eski zamanlarda gördük.

İnternet üzerinden satış yapmayı düşünen girişimcilere başarılı olmaları için neler önerirsiniz?

Hangi alanda, kime, ne sunacaklarını iyi tespit etsinler. İnternette başarılı olmanın, klasik ticaretten aslında hiçbir farkı bulunmuyor. Bunu başlı başına bir iş kabul edip, oyunu kuralına göre oluştururlarsa başarılı
olmaları için önlerinde hiçbir engel bulunmuyor.

Sizce ticaretin geleceği e-ticarette mi?

Ticaretin geleceği artık sadece e-ticaret’te değil, S-ticaret (sosyal medya üzerinden yapılan ticaret). Yapılan araştırmalara göre 2022 yılına kadar dünya ekonomisinin en az yüzde 60’ının dijitalleşmesi bekleniyor. E-ticaret tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de artış grafiği izliyor. İlk sorunuzda da belirtmiş olduğum üzere ilk altı ayda 91 milyar 700 milyon liralık bir ticaret hacmi oluştu ve yılın 120 milyar TL ile bitmesi bekleniyor.

Tabii dünya rakamlarının daha çok gerisindeyiz. Ancak şunu biliyoruz ki koronavirüs bu süreci oldukça hızlandırdık. Anladık ki salgın gibi dönemlerde evde kalmak durumunda kalabiliyoruz ve böyle bir durumda bizi birbirimize bağlayan, alışverişimizi sağlayan tek kanal internet oluyor. Bu dönemde hiç internetten alışveriş yapmayanlar, internetten alışveriş yapmaya başladılar. Birçok firma e-ticaret’te yer almak üzere atılımlar yaptı.

“FENOMEN PAZARLAMASI ÖNEMLİ”

“E-ticaret büyük bir titizlikle Herlenmesi gereken ve “ya tutarsa” mantığından uzaklaşılıp başlı başına bir iş olarak görülmesi gereken bir alan. Nasıl ki mağazalar, o markanın imzası gibidir, işte internette de domain seçimi kimlik gibidir. Alan adının sektörle alakalı, kısa ve akılcı olması şarttır. Çünkü doğru alan adı, SEO konusunda başarı sağlayacaktır. Diğer bir konu ise rakiplerden farklılaşmak.

Sitenin kullanım rahatlığı, ürünlerin net görünmesi, sektöre uygun renklerin seçimi, ürünler hakkında detay açıklamalar, internet sitesinin özgün olması, hem bilgisayar hem tablet hem de telefona uygun olması da çok önemli. Müşteri sadakatini artıracak kampanyalarla sadece müşterinin yüzde 5’ini tutmak bile kârlılıkta yüzde 75’e kadar artış sağlayabiliyor.

Her şeyin kalem kalem raporlanması müşteri analizi, kampanya yönetimi, hangi ürünlerin satışa çıkarılması gerektiği konusunda doğru bir yol sunacaktır ve tabii ki influencer marketing yani fenomen pazarlamasını da unutmamalıyız.”

 

Etiketler: dijital iletişime-ticaretLevent GökmenManşetsosyal medyatüketici
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

İhracatçı KOBİ’leri yurtdışına taşıyacak

Sonraki Haber

THY ve Pegasus’tan İngiltere uçuşlarına ilişkin açıklama

Benzer Haberler

Bir NFT nasıl üretiliyor? Bilinmeyen telif kuralları
Haberler

Bir NFT nasıl üretiliyor? Bilinmeyen telif kuralları

27 Haziran 2022
Enflasyona karşı varlığı korumanın önemi arttı
Haberler

Enflasyona karşı varlığı korumanın önemi arttı

27 Haziran 2022
Yaz portföyü: Borsa, döviz, faiz ve altında beklentiler, öne çıkan hisseler…
Haberler

Yaz portföyü: Borsa, döviz, faiz ve altında beklentiler, öne çıkan hisseler…

26 Haziran 2022
2023’te pandeminin yaraları tamamen sarılacak
Borsa

2023’te pandeminin yaraları tamamen sarılacak

26 Haziran 2022
Dar gelirliye örnek proje üretmek isteriz
Haberler

Dar gelirliye örnek proje üretmek isteriz

26 Haziran 2022
BIST 100 hisselerinin teknik analizi (25.9.2021)
Borsa

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (25.6.2022)

25 Haziran 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

NASA tarihinde bir ilk
Haberler

NASA tarihinde bir ilk

27 Haziran 2022

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA), ilk kez ABD dışında bir yerdeki ticari havacılık üssünden uzaya roket fırlattı. BBC'deki habere...

Daha fazla oku

Antalya’nın turist sayısında yüzde 193 artış… Günlük ortalama 70 bin kişi geldi

Hazine: Finansal istikrara yönelik tedbirler devam edecek

Turkcell dijital banka kuruluşu için BDDK’ya başvurdu

İş dünyası BDDK’nin TL kredi kullanımına yönelik kararını değerlendirdi

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Asgari ücrette kritik gün: Gözler bugünkü toplantıda

Asgari ücrette gözler Çarşamba gününde

27 Haziran 2022
Asgari ücret, Temmuz maaşları, bayram tatili… Cumhurbaşkanı Erdoğan neler söyledi?

Asgari ücret, Temmuz maaşları, bayram tatili… Cumhurbaşkanı Erdoğan neler söyledi?

27 Haziran 2022
Yetimhaneden gözlük imparatorluğuna: Ray-Ban’ın sahibi yaşamını yitirdi

Yetimhaneden gözlük imparatorluğuna: Ray-Ban’ın sahibi yaşamını yitirdi

27 Haziran 2022
BBDK Başkanı Akben’den ticari kredi düzenlemesine ilişkin açıklama

BBDK Başkanı Akben’den ticari kredi düzenlemesine ilişkin açıklama

27 Haziran 2022

Dünya Haberleri

Yetimhaneden gözlük imparatorluğuna: Ray-Ban’ın sahibi yaşamını yitirdi
Dünya

Yetimhaneden gözlük imparatorluğuna: Ray-Ban’ın sahibi yaşamını yitirdi

Gözlük üreticisi EssilorLuxottica'nın (ESLOF) başkanı ve İtalya'nın en zengin iş insanlarından Leonardo Del Vecchio 87 yaşında hayatını kaybetti. Grup yaptığı...

27 Haziran 2022
Geçici gelir ve kurum vergi beyannameleri için süre uzatıldı
Dünya

İş dünyası BDDK’nin TL kredi kullanımına yönelik kararını değerlendirdi

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) cuma günü finansal istikrarın güçlendirilmesi ve kaynakların daha verimli kullanılarak kredi sisteminin etkin bir...

27 Haziran 2022
Protestoların sürdüğü Ekvador’da benzin fiyatları düşürüldü
Dünya

Protestoların sürdüğü Ekvador’da benzin fiyatları düşürüldü

Ekvador Cumhurbaşkanı Guillermo Lasso, benzin fiyatlarında taleplerin altında kalan bir indirim yapıldığını duyurdu. Ekvador Yerli Milliyetler Konfederasyonunca (Conaie) 2,55'ten 2,10...

27 Haziran 2022
Fransa’da 3 büyük enerji şirketinden halka ortak çağrı
Dünya

Fransa’da 3 büyük enerji şirketinden halka ortak çağrı

Fransa'da 3 büyük enerji şirketlerinden TotalEnergies, EDF ve Engie, Fransızlara enerji tüketimlerini "derhal" azaltma çağrısında bulundu. TotalEnergies, EDF ve Engie...

27 Haziran 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.