Franchise giriş bedeli düşük 18 marka

Franchise giriş bedeli düşük 18 marka

İsim hakkı bedeli olarak da bilinen franchise giriş bedeli, girişimciler için maliyet oluşturuyor. Bazı şirketler bu bedeli düşük tutarak girişimciyi teşvik ediyor. Franchise giriş bedeli 50 bin TL’nin altında olan 18 şirket, 2020 sonuna kadar 361 şube açacak.

BURCU TUVAY
[email protected]

Franchise veren markanın kendi sistemine katılmak isteyen girişimciden bir defaya mahsus talep ettiği bedel olarak tanımlanan franchise giriş ya da isim hakkı bedeli, yatırım maliyetinin önemli bir bölümünü oluşturuyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

Franchise bedelinin yatırıma uygun düzeyde tutulması, yatırımcının ilk sermaye harcamasını franchise yerine altyapı, dekorasyon gibi hizmet kalitesini yükseltecek alanlara yapmasını sağlıyor.

Yatırımcıya, girişimin başlangıç aşamasından itibaren verilen bu destek de kârlı bir yatırımın önünü açıyor.

Biz de haberimizde franchise giriş bedeli 50 bin TL’nin altında olan markaların yatırım koşullarını ve büyüme stratejilerini araştırdık. Yaptığımız araştırmaya göre, bu kapsamdaki 18 şirket, 2020 yılının sonuna kadar 361 şube açacak.

YATIRIMCIYA FIRSAT
63 franchise şubesi bulunan Etiler Marmaris, 2020 yılı sonuna kadar 17 franchise şube daha açmayı planlıyor. Etiler Marmaris şubeleri için franchise giriş bedeli bölgeye göre 40 bin TL’den başlayıp 100 bin TL’ye kadar çıkıyor.

Etiler Marmaris Yönetim Kurulu Başkanı Mehmed Nureddin Çevik, şirketin franchise şubelerinin tümünün TL ile royalty ve franchise giriş bedeli aldığına dikkat çekiyor.

Franchise giriş bedelinin makul ölçülerde tutulmasının temel nedeninin yatırımcılara fırsat sunmak olduğunu söyleyen Çevik, böylece yatırımcıya tatmin edici olacak şekilde minimum yatırım maliyeti bütçesi oluşturduklarını da belirtiyor.

Etiler Marmaris ayrıca, lokasyon seçiminin doğruluğundan başlayarak, mimari tasarım, menü oluşumu, eğitimler, personel seçimine kadar tüm sürece dahil oluyor ve şubeyi franchise alan yatırımcıya anahtar teslim veriyor.

Mehmed Nureddin Çevik, özellikle, ekonomik daralmadan olumsuz yönde etkilenen inşaat, tekstil, ayakkabı, makine gibi sektörlerde faaliyet gösteren yatırımcıların markaya ilgisinin yüksek olduğunu ifade ediyor.

Çevik, “Etiler Marmaris markası ile yapılan yatırımların rantabl olması, peşin satış ve yüksek nakit girdi gibi avantajların bulunması yatırımcının ilgisini artırıyor. Şubelerde kâr marjı minimum yüzde 20-35 arasında gerçekleşiyor” diye konuşuyor.

TALEBİ ARTIRIYOR
Türkiye genelinde 240 franchise şubeyle faaliyet gösteren gayrimenkul danışmanlık şirketi Turyap, 2020 yılı sonuna kadar 50 franchise şubeyi daha bünyesine katmaya hazırlanıyor.

Turyap’ta franchise giriş bedeli 25 bin TL’den başlıyor. Bu rakam açılacak lokasyona göre 75 bin TL’ye kadar çıkabiliyor.

Turyap Franchise İcra Kurulu Üyesi Çağla Gürsoy Ateş, franchise giriş bedelinin düşük olmasının girişimciye birçok avantaj sağladığını ifade ediyor.

Bunun, girişimcinin yatırım maliyetlerini kısa bir sürede karşılayarak, önünü daha rahat görebilmesi ve uzun vadede çok kârlı bir yatırıma sahip olması adına önemli olduğunu belirtiyor.

Ateş, “Yatırım yapmak beraberinde riskleri de almak anlamını taşıyor. Düşük maliyetli yatırımlar olası riskler karşısında girişimcilerin odaklanması ve yoğunlaşması adına talebin artmasında önemli bir faktör” diyor.

DESTEKLER SUNUYOR
Otorapor, teknik cihaz, ekipman ve robotlarla ikinci el araçların kaza ya da arıza durumlarını test ve muayene edip detaylı oto ekspertiz raporu düzenleyen, oto ekspertiz kuruluşu ve ikinci el oto test check up merkezi.

Otorapor, 2014 yılında franchise sistemiyle büyümeye başladı. Şu anda 114 franchise şubeyle faaliyet gösteriyor. 2020 sonuna kadar 30 franchise şube daha açmayı hedefliyor.

Franchise giriş bedeli olarak 45 bin TL alınıyor. Şubenin araç girişine uygun, kolay ulaşılabilir bir lokasyonda, otopark sorunu olmayan bir girişe sahip olması tercih ediliyor.

Otorapor Kurucusu Eray Üner, aldıkları bedel ile şubelere yazılım ve ERP sisteminin açılması, şubenin projelendirilmesi, eğitim, reklam gibi birçok destek sunduklarını belirtiyor.

Marka bilinirliğinin yüksek olmasının ve yatırımın hızlı geri dönüşünün girişimciler için cezbedici olduğunu da ifade ediyor. Üner, bir şubenin toplam yatırım maliyetinin ortalama 130 bin TL olduğunu sözlerine ekliyor.

PAZARLAMAYA AKTARABİLİYOR
25 franchise şubesi bulunan Elçi Tur, 2020 sonuna kadar beş franchise daha verecek. Şubeler için franchise giriş bedeli 25-35 bin TL arasında değişiyor. Royalty ücreti olarak ise ciro üzerinden yüzde 5 ile yüzde 10 arasında bir bedel alınıyor. Toplam yatırım maliyeti ise 50 bin ile 100 bin TL arasında değişiyor.

Elçi Tur Yönetim Kurulu Tahir Başarır, “İhtiyacımız olan şey yatırımcının iştahı, enerjisi ve pazarına, bölgesine hakim olması. Ayrıca yüksek franchise bedeli talep etmektense yatırımcının bu bütçeyi pazarlama faaliyetlerine ayırmasını tercih ediyoruz” diyor.

Girişimcinin tamamen satış ve pazarlamaya odaklanması için gerekli şartları yaratmayı öncelikli tuttuklarını belirten Başarır, franchise’ların mutlaka A grubu seyahat acentesi olması gerektiğinin altını çiziyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap