ECE, Big Chefs’i Almanya’ya taşıyacak

ECE, Big Chefs’i Almanya’ya taşıyacak

AVM yatırımcısı ECE Grubu, Big Chefs’in Almanya’daki partneri oldu. Almanya’da ilk Big Chefs şubesi Nisan 2019’da açılacak. ECE Grubu, başka ülkelerde de markanın partneri olmaya sıcak bakıyor. Ayrıca Türkiye’den başka markaları da yurtdışına açmayı planlıyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Alman kökenli ECE Grubu, 53 yılı aşkın deneyimi ve 11 ülkedeki 200 alışveriş merkezini içeren geniş portföyü ile Avrupa’da sektör lideri. Türkiye’de de 2000 yılından bu yana faaliyet gösteriyor.

Türkiye portföyünde 780 bin metrekare kiralanabilir alanı olan 13 projesi bulunuyor. Türkiye’de gerek yatırımcı gerekse de hizmet sağlayıcı kimliğiyle yer almaya devam etmeyi hedefleyen şirket, son olarak farklı bir işbirliğine gitti. Ece Grubu, büyüme potansiyeli gördüğü ve konseptine inandığı Türk yeme-içme sektörünün önde gelen markalarından Big Chefs’in Almanya’daki partneri oldu.

Bu stratejik ortaklıkla birlikte Almanya’da ilk Big Chefs şubesi ECE Grubu’nun Frankfurt’taki MyZeil Alışveriş Merkezi’nin yenilikçi gastronomi ve eğlence alanında Nisan 2019’da açılacak.

ÖNCELİK ALMANYA
Bu ilk restoranın giderek büyüyecek bir stratejik ortaklığın başlangıcı olmasını ümit ettiklerine belirten Ece Türkiye CFO’su Nuri Şapkacı, Türk markalarının henüz gün yüzüne çıkmamış ciddi bir potansiyeli olduğuna vurgu yapıyor.

Şapkacı, sözlerine şunları ekiyor: “Bunları açığa çıkarmak ve dünyaya tanıtmak için yanlarında olmak istiyoruz. Türkiye’nin en önemli markalarından biri olan Big Chefs, Almanya’daki ilk restoranını Frankfurt’ta açacak.

Yeni bir pazara girildiğinde karşılaşılan en büyük riskler, yasal mevzuatı ve süreçleri bilememek, verimlilik analizi yaparken zorlanmak, doğru yerel partnerlere ulaşamamak ve doğru lokasyon seçimleri yapamamak. Big Chefs’e tüm bu riskleri en iyi şekilde aşabilmesi için mümkün olan her noktada yardımcı olduk.”

Bu işbirliği ile birlikte Big Chefs’in öncelikle Almanya’da yeni şubeler açması planlanıyor. Öte yandan Ece Grubu, başka ülkelerde de markanın büyümesi için partner olmaya sıcak bakıyor.

BAŞKA MARKALAR DA VAR
ECE Grubu’nun yönettiği AVM’lerde 7,1 milyon m2 kiralanabilir alanda faaliyet gösteren 20 bin perakendeci iş ortağının yıllık cirolarının toplamı 24,4 milyar Euro’yu buluyor.

Uluslararası ölçeğe çıkmak isteyen markaları sürecin her noktasında desteklediklerini belirten Nuri Şapkacı, şunları anlatıyor: “Grubun büyümesini desteklediği yabancı markaların arasına Türkiye’den de katılanların olması için çalışıyoruz.

Dünya çapında tercih edilen markalar yaratabilmek ülkemiz için çok önemli. Big Chefs’in ilk restoranının giderek büyüyecek bir stratejik ortaklığın başlangıcı olmasını ümit ediyoruz.

Şu anda ciddi mesafe kat ettiğimiz başka Türk markaları da var. Çok yakında Türk perakendesinin bu vesileyle yurtdışında ikinci bir atılım safhasına girdiğini gözlemleyeceğiz.”

POTANSİYEL YÜKSEK
Nuri Şapkacı, Türk markalarının özellikle son 15 yılda ciddi bir gelişim ivmesi yakaladığını ancak rekabetin küresel boyutlarda ve çok çetin yaşandığı günümüzde sadece yurtiçi odaklı stratejilerle sürdürülebilir başarıların yakalanmasının güç olduğunu söylüyor.

Şapkacı, “Türk markalarının henüz gün yüzüne çıkmamış ciddi bir potansiyeli var. Bunları açığa çıkarmak ve dünyaya tanıtmak için yanlarında olmak istiyoruz” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap