Türkiye'de kültür-sanat sektörüne yönelik yeni bir e-ticaret girişimi hayata geçti. Elma Yanak markasıyla piyasaya giren alışveriş sitesinin kurucusu Ömer Asan, sanıldığının aksine kültür-sanat ürünlerine büyük ilgi olduğunu ve pandemide evinden çıkamayanların kültür-sanat ürünlerine ulaşmalarını sağlamak amacıyla yola çıktıklarını kaydetti. Platformda şimdilik kitap, resim ve hobi ürünlerinin satışı yapılırken, şirket gelecek yıldan itibaren kültür-sanat projelerini destekleyici sponsorluklara da yer vermeyi hedefliyor.
Elma Yanak kurucusu Ömer Asan'ın şirket ve sektöre ilişkin değerlendirmeleri şöyle:
Elma Yanak hakkında bilgi verir misiniz?
Elma Yanak fikri pandemi döneminde ortaya çıktı. Çoğunluk zorunlu tüketim ihtiyaçlarına yönelirken biz evinden çıkamayanlar kültür-sanat ihtiyaçlarını nasıl karşılayacaktık? Aslında dağınık da olsa çeşitli sitelerde ürünler ve fikirler var. Ancak referans olabilecek, öneri sunabilecek güvenli bir adres ihtiyacının olduğunu gördük. Bu fikri geliştirirken araştırmalarımızı tüketimden çok üretime yönelik ürünlere yönelttik. Kültür-sanat ürünleri satın alanların aslında potansiyel üreticiler olduklarını var sayarak yolumuzu belirledik. Şimdi internet üzerinden satışlara başladık. Henüz altı aylık bir girişim olarak piyasaya girdik. Şimdilik kitap, resim ve hobi ürünlerine yer verdik ve ürün geliştirme üzerine çeşitli şirketlerle görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Bir ATT girişimi olarak 17 yıllık ticari deneyimlerimizi online satış mecrasında paylaşacağımız için heyecanlıyız.
Hangi sektörlerde yer almayı düşünüyorsunuz?
Yola çıkarken hedef kitlemizi “Kültür-Sanat” takipçileri olarak belirledik. ATT olarak 17 yıldır kültür ve sanat üzerine projeler yapmakta ve sürdürmekteyiz. Hem ulusal hem de uluslararası kültür ve sanat piyasasını çok yakından takip etmekteyiz. Bu sürede artık marka olan girişimlerimiz var. Örneğin, Heyamola Yayınları, Roman Kahramanları dergisi, İstanbul Roman Kahramanları Edebiyat Festivali halen sürdürülmekte olan projelerimiz. Pek çok belgesel hayata geçirdik ve ödüller aldık. Uluslararası fuarlar ve festivallerde yer aldık.
Kültür ve sanat ürünlerine ilgi ne boyutta?
Sanıldığının aksine kültür ve sanat adına tüketiciler dediğimiz insanlar büyük ilgi gösteriyor ve satın alıyor. Çünkü kültür ve sanat (yayıncılık, edebiyat, müzik, resim, sinema, tiyatro, plastik sanatlar vd.) olmasa insan hayatı biter. Belki farkında değiliz ama kültür ve sanatı ister istemez satın alıyoruz. Fiziksel bir ürün olarak satın almasak da internet ve televizyon üzerinden herkes kültür sanata para ödüyor. Günlük yaşamımızın bir parçası olan reklamlar bile iyi-kötü bir kültür sanat ürünü.
Az önce saydığım kültür-sanat alanları ürün olarak da dünya genelinde trilyonlarca dolarlık bir ticari potansiyeli var. Yayıncılık, edebiyat, müzik, resim, sinema, tiyatro, plastik sanatlar her eve giriyor ve satın alıyoruz.
Elma Yanak’ta hangi kategoriler yer alacak?
Şimdilik en iyi bildiğimiz alanlarda piyasaya girdik. Yayıncılık, yani kitaplar. Bizim seçtiğimiz Türkiye’nin en iyi yayınevlerinin kitaplarının yanı sıra resim sanatına yönelik her türlü nitelikli ürünlere yer verdik. Amatör ve profesyonel ressamlar için şovaleden tutun, boyalar, 300 yıl kendisini koruyan ithal resim kağıtları ve hobi ürünleri sitemizde mevcut. Ayrıca 2022 yılında www.elmayanak.com olarak kültür ve sanat projelerini destekleyici sponsorluklara yer vereceğiz.
Projeleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Geçtiğimiz yıllarda ATT sponsorluğunda dünyada ilk defa gerçekleştirilen ve Türk resim sanatı tarihinde eşsiz bir katkı olarak yer alan “Roman kahramanları Resimleri” projesi www.elmayanak.com üzerinden sergilenecek. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Roman Kahramanları dergisi ve Heyamola Yayınları işbirliği ile gerçekleştirilen proje kapsamında 33 ressamın yer aldığı ve tam altmış roman kahramanı, ressamlar tarafından 60 tablo olarak hayata geçirildi.
Önümüzdeki yıl Elma Yanak olarak İstanbul Roman Kahramanları Edebiyat Festivali’ne ve resim projelerine destek vereceğiz. Ayrıca her türlü kültür-sanat projelerine açığız.
Elma Yanak kurucusu Ömer Asan'ın şirket ve sektöre ilişkin değerlendirmeleri şöyle:
Elma Yanak hakkında bilgi verir misiniz?
Elma Yanak fikri pandemi döneminde ortaya çıktı. Çoğunluk zorunlu tüketim ihtiyaçlarına yönelirken biz evinden çıkamayanlar kültür-sanat ihtiyaçlarını nasıl karşılayacaktık? Aslında dağınık da olsa çeşitli sitelerde ürünler ve fikirler var. Ancak referans olabilecek, öneri sunabilecek güvenli bir adres ihtiyacının olduğunu gördük. Bu fikri geliştirirken araştırmalarımızı tüketimden çok üretime yönelik ürünlere yönelttik. Kültür-sanat ürünleri satın alanların aslında potansiyel üreticiler olduklarını var sayarak yolumuzu belirledik. Şimdi internet üzerinden satışlara başladık. Henüz altı aylık bir girişim olarak piyasaya girdik. Şimdilik kitap, resim ve hobi ürünlerine yer verdik ve ürün geliştirme üzerine çeşitli şirketlerle görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Bir ATT girişimi olarak 17 yıllık ticari deneyimlerimizi online satış mecrasında paylaşacağımız için heyecanlıyız.
Yola çıkarken hedef kitlemizi “Kültür-Sanat” takipçileri olarak belirledik. ATT olarak 17 yıldır kültür ve sanat üzerine projeler yapmakta ve sürdürmekteyiz. Hem ulusal hem de uluslararası kültür ve sanat piyasasını çok yakından takip etmekteyiz. Bu sürede artık marka olan girişimlerimiz var. Örneğin, Heyamola Yayınları, Roman Kahramanları dergisi, İstanbul Roman Kahramanları Edebiyat Festivali halen sürdürülmekte olan projelerimiz. Pek çok belgesel hayata geçirdik ve ödüller aldık. Uluslararası fuarlar ve festivallerde yer aldık.
Kültür ve sanat ürünlerine ilgi ne boyutta?
Sanıldığının aksine kültür ve sanat adına tüketiciler dediğimiz insanlar büyük ilgi gösteriyor ve satın alıyor. Çünkü kültür ve sanat (yayıncılık, edebiyat, müzik, resim, sinema, tiyatro, plastik sanatlar vd.) olmasa insan hayatı biter. Belki farkında değiliz ama kültür ve sanatı ister istemez satın alıyoruz. Fiziksel bir ürün olarak satın almasak da internet ve televizyon üzerinden herkes kültür sanata para ödüyor. Günlük yaşamımızın bir parçası olan reklamlar bile iyi-kötü bir kültür sanat ürünü.
Az önce saydığım kültür-sanat alanları ürün olarak da dünya genelinde trilyonlarca dolarlık bir ticari potansiyeli var. Yayıncılık, edebiyat, müzik, resim, sinema, tiyatro, plastik sanatlar her eve giriyor ve satın alıyoruz.
Elma Yanak’ta hangi kategoriler yer alacak?
Şimdilik en iyi bildiğimiz alanlarda piyasaya girdik. Yayıncılık, yani kitaplar. Bizim seçtiğimiz Türkiye’nin en iyi yayınevlerinin kitaplarının yanı sıra resim sanatına yönelik her türlü nitelikli ürünlere yer verdik. Amatör ve profesyonel ressamlar için şovaleden tutun, boyalar, 300 yıl kendisini koruyan ithal resim kağıtları ve hobi ürünleri sitemizde mevcut. Ayrıca 2022 yılında www.elmayanak.com olarak kültür ve sanat projelerini destekleyici sponsorluklara yer vereceğiz.
Projeleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Geçtiğimiz yıllarda ATT sponsorluğunda dünyada ilk defa gerçekleştirilen ve Türk resim sanatı tarihinde eşsiz bir katkı olarak yer alan “Roman kahramanları Resimleri” projesi www.elmayanak.com üzerinden sergilenecek. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Roman Kahramanları dergisi ve Heyamola Yayınları işbirliği ile gerçekleştirilen proje kapsamında 33 ressamın yer aldığı ve tam altmış roman kahramanı, ressamlar tarafından 60 tablo olarak hayata geçirildi.
Önümüzdeki yıl Elma Yanak olarak İstanbul Roman Kahramanları Edebiyat Festivali’ne ve resim projelerine destek vereceğiz. Ayrıca her türlü kültür-sanat projelerine açığız.