Değer katan spor sponsorlukları artıyor - Ekonomist
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler

Değer katan spor sponsorlukları artıyor

7 Haziran 2022 | 14:00:21
Haberler, Özel Haberler, Özlem Bay Yılmaz
A A
0
Değer katan spor sponsorlukları artıyor
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
Özlem Bay Yılmaz obay@ekonomist.com.tr

İmajlarım güçlendirmek ve dünyaya açılmak isteyen markalar, spor sponsorluklarını iletişim stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası olarak görüyor.

Markaların, futbol gibi popüler spor dallarının yanı sıra sörf, santranç, binicilik, okçuluk gibi daha ‘niş’ spor dallarına da ilgisi var.

Spor, dünyadaki hemen herkesin birlikte tüketebildiği değerlerin başında geliyor. Spor müsabakaları dünyanın farklı noktalarından milyonlarca insanı bir araya getirebiliyor. Sporun geniş kitlelere ulaşma gücü de markalar için cazibe oluşturuyor.

Son yıllarda spora destek olan markaların sayısı da artış eğiliminde. Markalar müşterilerinin hayatlarına dokunmak ve marka bilinirliklerini artırmak amacıyla kulüplere, liglere, turnuvalara sponsor oluyor. Arzum da onlardan biri.

Yalnız Arzum, diğer pek çok markadan farklı destek olmak için geçtiğimiz yıl gündemde olan Netflix dizisi ‘The Queen’s Gambit’e kadar popülerliği olmayan bir spor dalını, satrancı seçmiş bulunuyor. Üstelik bunu tam 14 yıldır ara vermeden yapıyor.

İKİ BİN SPORCUYA DESTEK

Satranca gönül vermiş kadınlara ulaşarak “Hamle sırası kadınlarda, Arzum yanlarında” diyen şirketin Türkiye Satranç Federasyonu’na (TSF) destek vermeye başladığı ilk günden bu yana kadın sporcu sayısında iki kattan fazla artış oldu.

Bugüne kadar iki binin üzerinde kadın sporcuya destek olduklarını belirten Arzum Pazarlama ve Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız, “Ülkenin en prestijli satranç şampiyonaları arasında yer alan Arzum Türkiye Kadınlar Şampiyonası, son yıllarda ulusal ve uluslararası arenada dereceye girmiş sporcularla beraber, 7’den 77’ye binlerce lisanslı kadın sporcunun mücadele etmek istediği bir şampiyona haline dönüştü” diyor.

SATRANCA İLGİ ARTIYOR

Türkiye Satranç Federasyonu ise tüm dünyada önemli bir yere sahip olan satranç sporunun ülkemizde de hak ettiği değer ve ilgiyi görmesi, bilinirliğinin artması için büyük emek sarf ediyor. Federasyon Başkanı Gülkız Tulay’ın göreve geldiği Kasım 2012’de 189 bin olan lisanslı sporcu sayısı bugün 1 milyon 22 bine ulaşmış.

Federasyon bugün ayrıca, 30 bine yakın satranç sınıfı açılmasına öncülük ederken satrancın her yere ve herkese ulaşmasını sağlıyor. Bu sporun en güzel yanlarından biri, cinsiyet ve yaş farkının olmaması. 4-5 yaşındaki okul öncesi çocuklar satrancı öğrenebildiği gibi 80 yaşındaki sporcular da turnuvalara katılabiliyor.

Hedef, Türkiye Satranç Federasyonu’nun çabaları ve markaların destekleri ile satranca olan ilginin ve sporcu sayılarının artması, erkek-kadın sporcu sayısı arasındaki farkın azalması ve tabii ki gelecekte bir dünya şampiyonu çıkartmak.

GERÇEK BİR HİKAYEDEN

Arzum, geçtiğimiz Anneler Günü’nde yayınladığı “Orada Annem Var” isimli filmde satranç sporcularına verdiği destek kapsamında annelerin de çocuklarına karşı fedakarlıklarına vurgu yapıyor. Filmin gerçek bir hayat hikayesinden uyarladığını söyleyen Mehtap Yıldız, şunları anlatıyor: “Filmde, kahramanımız ilk hamlesiyle satranç aşkının nasıl doğduğunu anlatıyor.

Beş yaşında taşlarını beğendiği için başladığı satrancın nasıl dünyası haline geldiğinden bahsediyor. 12 yaşında aldığı ilk derecesinden sonra Osmaniye’de arka arkaya kazandığı birinciliklerinden ve Türkiye Şampiyonası’nda Türkiye ikincisi olduğundan gururla söz ediyor. Büşra Öztürk, altı yaşında sağ gözünü kaybettiğini satrançtan ama hiç vazgeçmediğini anlatırken ‘Çünkü benim sağ tarafımda annem var’ diyor.”

Etiketler: Özlem Bay Yılmaz
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Yatırım hamlesiyle ithalatın önüne geçecek

Sonraki Haber

AB’den akıllı telefonlarda tek tip şarja onay… Tarih belli oldu

Benzer Haberler

Erdoğan’dan indirim açıklaması: Bazı zincir marketler de kendilerini buna göre ayarlayacak
Gıda

Erdoğan’dan indirim açıklaması: Bazı zincir marketler de kendilerini buna göre ayarlayacak

13 Ağustos 2022
Kütahya Belediyesi daire satış ihalesi düzenliyor: İşte fiyat ve detaylar
Emlak

Bakanlıktan konut fiyatlarıyla ilgili açıklama var: Çalışma başladı…

13 Ağustos 2022
Meksika’da üreyip Türkiye’de yetişen yılan balığı Asya’da sofraları süslüyor
Gıda

Meksika’da üreyip Türkiye’de yetişen yılan balığı Asya’da sofraları süslüyor

13 Ağustos 2022
En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Ağustos 2022)
Haberler

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Ağustos 2022)

13 Ağustos 2022
‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’
Dünya

‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’

13 Ağustos 2022
İlk çeyrekte en fazla kâr eden 10 şirket
Borsa

BIST 100’de bu hafta en çok kazandıran 3 hisse (8-12 Ağustos)

13 Ağustos 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

İlk çeyrekte en fazla kâr eden 10 şirket
Borsa

BIST 100’de bu hafta en çok kazandıran 3 hisse (8-12 Ağustos)

13 Ağustos 2022

Bu hafta yatırım araçlarından borsa ve altın kazandırırken, dolar kaybettirdi. Borsada bu hafta en çok yükselen hisseler sırasıyla Şekerbank, İş...

Daha fazla oku

Piyasalarda yeni haftanın gündemi: Yurt içinde gözler TCMB’nin faiz kararında, beklenti ne?

İklim Değişikliği Başkanlığına 38 sözleşmeli personel alınacak

THY’den yılın ilk yarısında 737 milyon dolarlık net kâr

Kamuflajlı Togg test sürüşüne çıktı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Erdoğan’dan indirim açıklaması: Bazı zincir marketler de kendilerini buna göre ayarlayacak

Erdoğan’dan indirim açıklaması: Bazı zincir marketler de kendilerini buna göre ayarlayacak

13 Ağustos 2022
Kütahya Belediyesi daire satış ihalesi düzenliyor: İşte fiyat ve detaylar

Bakanlıktan konut fiyatlarıyla ilgili açıklama var: Çalışma başladı…

13 Ağustos 2022
Meksika’da üreyip Türkiye’de yetişen yılan balığı Asya’da sofraları süslüyor

Meksika’da üreyip Türkiye’de yetişen yılan balığı Asya’da sofraları süslüyor

13 Ağustos 2022
En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Ağustos 2022)

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Ağustos 2022)

13 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’
Dünya

‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’

İşten çıkartmaların ardından ağlayan bir fotoğrafını sosyal medyada yayınlayan CEO’nun bu hareketi, interneti adeta ikiye böldü. Bir CEO, şirketinde yaptığı...

13 Ağustos 2022
DSÖ maymun çiçeğinin Kongo ve Batı Afrika varyantlarına yeni isim verdi
Dünya

DSÖ maymun çiçeğinin Kongo ve Batı Afrika varyantlarına yeni isim verdi

Maymun çiçeğinin Kongo varyantının adı Tür I, Batı Afrika varyantı ise Tür II olarak değiştirildi. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), maymun...

13 Ağustos 2022
Çinli 5 şirket New York Borsası’ndan çekiliyor
Borsa

Çinli 5 şirket New York Borsası’ndan çekiliyor

Çin'de devlete ait 5 şirket, New York Borsası'nda işlem gören hisselerini çekeceğini açıkladı. South China Morning Post'un haberine göre, China...

13 Ağustos 2022
130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor
Dünya

130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor

Johnson & Johnson (J&J), talk bazlı bebek pudrasını gelecek yıldan itibaren dünya çapında yapmayı ve satmayı bırakacak. Duyuru, sağlık devinin...

12 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.