Bist 100
9645,02
-0,5%
Bist 100
Dolar/TL
32,5659
0,1527%
Dolar/TL
Euro/TL
34,782
0,4134%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0681
0,2356%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2419,37
-0,56%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

'Bu yıl da çift haneli büyüme hedefliyoruz'

10 Ocak 2021 | 08:03
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 18:34
'Bu yıl da çift haneli büyüme hedefliyoruz'
 Geçen yılı 75 milyar TL ciro ile kapatan Yıldız Holding, dijitalleşme adımlarını hızlandırdı. Son üç yıldır dijitalleşmeye ciddi yatırım yaptıklarını söyleyen Yıldız Holding CEO’su Mehmet Tütüncü, "Yeni girişimlerin de katkısıyla bu yıl ciroda çift haneli büyüme hedefliyoruz" diyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

10 Ocak 2021 tarihli sayıdan

Dünya genelinde 61 tesisi olan ve atıştırmalık alanında önde gelen gruplardan biri olan Yıldız Holding, geçen yılı 75 milyar TL ciro ile kapattı.

2020 yılında yaşanan zorlu sürece rağmen, sürdürülebilir büyümeye odaklandıklarını ve bunu başardıklarını söyleyen Yıldız Holding CEO'su Mehmet Tütüncü, yıl sonu kesin mali tabloların henüz çıkmadığını fakat 2020'yi ihracatın da katkısıyla yaklaşık 75 milyar TL ciroyla kapattıklarını aktarıyor.

2019 yılının sonunda ihracat rakamının 2,9 milyar TL iken, 2020'nin dokuz ayında 3,2 milyar TL'ye ulaştıklarını aktaran Tütüncü, grup olarak pandemi sürecinde dijitalleşmeye yönelik adımların hızlandığını belirtiyor.

Son üç yıldır dijitalleşmeye önemli yatırım yaptıklarını ifade eden Mehmet Tütüncü ile grubun büyüme ve dijitalleşme yolculuğunu konuştuk. Mehmet Tütüncü'nün sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

Pandemi sürecinde, çalışma biçiminden üretim işleyişine, holding olarak yönetimde nasıl bir modelle ilerlediniz?

Pandeminin ilk gününden itibaren Yıldız Holding'de tüm çalışanlarımızın sağlığını korumak ve ekonomik faaliyetlerimizi kesintisiz bir şekilde devam ettirmek iki temel önceliğimizdi.

Olağanüstü dönemlerde liderlik, sürecin başarıyla atlatılması açısından kritik ve belirleyici rol oynuyor. Fakat burada farklı bir liderlik biçimi de gerekiyor; katılımcı liderlik yani kendi kendini yönetebilen takımlar büyük önem kazanıyor.

Çünkü değişimin farkında olarak hızlı karar alıp uygulamanın gerekli olduğu dönemlerde çeviklik kazanabilmek için her noktada üst yönetimden gelecek talimatları beklemek mümkün değil. Pandemi sürecini, çalışanlarımızın da en başından itibaren karar ve uygulama süreçlerinin içinde olduğu şekilde yönetiyoruz.

Bu nokta da uzun zamandır dijital dönüşümü, şirketlerimizin gerçek ihtiyaçlarına ve kazandıracağı değere odaklı bakış açısıyla hayata geçiriyoruz. Kurum kültürümüzü geliştiren önemli adımlar atıyoruz.

Özellikle son üç yıldır dijitalleşmede bizim için stratejik alanlara ciddi yatırımlar yapıyoruz. Dijital ekosistem içinde start up'larla da çok verimli ilişkiler kuruyoruz. Onları da dijital dönüşümün parçası haline getirmek ve doğru bir ekosistem geliştirmek amacıyla farklı programlar uyguluyoruz.

Pandemiyle yaşanan bu zorlu süreçte çalışanlarla birlikte şirketlerin sağlığını nasıl korudunuz?

Değişimin yoğun olduğu ve tüketici ihtiyaçlarının hızla yön değiştirebildiği bu dönemde de halihazırdaki altyapımız ve esnek çalışma kültürümüz sayesinde Yıldız Holding şirketleri içindeki anlık değişimleri takip edebildik ve veriye dayalı strateji ve aksiyonlarımızı gözden geçirebildik.

Verimliliğimizi korumak ve arttırabilmek için analiz, KPI takip ve yıllık bütçe planlamalarımızda dijitalleşme çalışmalarımız bulunuyor. Özellikle verilerin anlık izlenebilmesi ve canlı rapor çıktılarıyla güçlü finansal takip yapısı adına inovatif çalışmalar yürütüyoruz.

Pandemi sürecini şirketleriniz nasıl geçirdi? Yıldız Holding açısından 2020 yılı ciro ve büyümede hangi rakamlarla kapandı?

2020 yılında yaşadığımız zorluklara rağmen sürdürülebilir büyüme hedefimize ulaşmak için gayret ettik ve bunu başardık. Bunun en büyük sebebi, sayıları dünya genelinde 65 bine ulaşan çalışanlarımızın büyük özverisi ve sorumluluk bilincidir.

Bu gayretimizin yanı sıra çevik yönetim yapımızın ve güçlü ihracatımızın da büyük faydasını gördük. Yıl sonu kesin mali tablolarımız henüz çıkmamış olmakla birlikte, 2020'yi ihracatın da katkısıyla yaklaşık 75 milyar TL ciroyla kapatıyoruz. 2019 yılının sonunda ihracat rakamımız 2,9 milyar TL'ydi. 2020 yılının sadece 9 ayında 3,2 milyar TL ihracata ulaştık.

2021 yılı için beklentilerinizden söz eder misiniz?

2021 hepimizin başta sağlık olmak üzere pek çok alanda umut verici gelişmeler beklediği bir yıl. Dünya Bankası'nın Haziran 2020 tarihli 'Global Economic Prospects' raporuna göre, yılın tamamı için global GDP'de yüzde 5,2 daralma bekleniyor.

Elbette bu özellikle gelişmekte olan ülkeler açısından zorlayıcı bir durum olacak. Fakat uluslararası kurumların COVID-19 sonrası toparlanmaya yönelik çalışmaları tüm dünya için umut vaat ediyor. Biz de 2021 yılında başarılı performansımızı devam ettirmeyi hedefliyoruz.

Grup olarak nasıl bir büyüme hedefiniz var?

İşlerimizin maliyet yapılarını detaylı analiz ediyor, bir yandan ciromuzu artırmayı bir yandan da net işletme sermayemizi optimum seviyede yöneterek nakit üretim kabiliyetimizi maksimize etmeyi hedefliyoruz. Bu çerçevede ciromuzu yüzde 20'den fazla artırmayı, şirket kârlılığımızı da çift haneli büyütmeyi amaçlıyoruz.

Öte yandan yoğun AR-GE ve inovasyon yatırımlarımızın sonucunda yeni ürünler, yeni dijital çoklu-kanal stratejileri ve yenilikçi markalarımızla büyümemizi sürdüreceğiz. Yatırımlarımızı da yüzde 50'yi aşan oranda artıracağız.

Özellikle pandemi sonrasında ne tür koşullar ortaya çıkarsa çıksın, esneklik ve dayanıklılığın da katkısıyla değişimlere hızla uyum sağlayacağımıza inanıyorum. Yatırımlarımızdan aldığımız güçle istihdamımızı ve ihracatımızı sürekli artırarak ülkemizin kalkınma hedeflerine destek olacağız.

Beş yıl sonra holdingi nerede görüyorsunuz? Geleceğe hangi stratejiyle hazırlanıyorsunuz?

Özellikle ileri analitik, Endüstri 4.0, robotik proses otomasyonu (RPA) ve start up iş birlikleriyle ekosiste-mimizi geliştirme konusunu iş süreçlerimizde önceliğimize alıyoruz. Bu iş birliklerinin hem perakende hem de atıştırmalık alanlarındaki operasyonlarımızın tamamını kapsamasını hedefliyoruz. Aynı zamanda, hızla değişen tüketici ihtiyaçları ve beklentilerini doğru yönetebilecek aksiyonlara da öncelik veriyoruz.

Üzerinde çalıştığımız yeni iş planlarıyla, müşterilerimizin ve tüketicilerimizin değişen ihtiyaçlarını önceliklendirmeyi, kendilerine ulaşacağımız kanalları çeşitlendirip dijitalleştirmeyi ve inovatif iş modellerini desteklemeyi amaçlıyoruz. Öte yandan, iş gücümüzün de bu değişime uyum sağlamasını önemsiyor, bu yaklaşımla yetenek dönüşüm programlarını hayata geçiriyoruz.

"ALACAKLI BANKALARA 2,6 MİLYAR DOLAR ÖDEDİK"

2020 yılında tüm zorlu sürece rağmen bir dizi borç yapılandırmaya gittiniz. Şu ana kadar ne kadarlık bir yapılandırma oldu?
"Tüm insanlığı etkisi altına alan global salgının sebep olduğu olağanüstü koşullara rağmen, elde ettiğimiz yurtdışı gelirlerle Türkiye'deki bankalara 2020'nin ağustos ayında toplam 600 milyon dolar nakit ve erken ödeme yaptık.

Böylece 2018 yılından bu yana tüm alacaklı bankalara toplam 2,6 milyar dolar ödeme yaparak yükümlülüklerimizi eksiksiz ve ödeme takviminden önce yerine getirdik. Önümüzdeki dönemde de güçlü performans göstererek başarılı finansal sonuçlar elde etmeye devam edeceğiz."

 
0

  • ALTIN GRAM - TL 2419,37 -0,56%
  • ALTIN ONS 2310,49 -0,72%
  • BIST 100 9645,02 -0,5%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,823 -0,012%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,36984 -0,01642%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 93,26 -0,4526%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,5659 0,1527%
  • EURO/DOLAR 1,0681 0,2356%
  • EURO/TURK LIRASI 34,782 0,4134%
  • STERLIN/DOLAR 1,23676 0,16806%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL