FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
Coğrafi işaretli ürünlere raflarını açan şirket, bir yandan balık neslinin sürdürülebilirliği için uğraşırken bir yandan da gıda kaybını engelleyecek çalışmalar yaptı. Ve yaptıkları bu işleri paylaşmak amacıyla ilk sürdürülebilirlik raporunu hazırladı.
1990’dan beri Türkiye’de olan Metro Toptancı Market bugün 19 ilde 33 satış noktasıyla varlık gösteriyor. 4 bin 395 çalışanı bulunan kurum, sürdürülebilir bir ekonomi için yaptığı çalışmalarla da dikkati çekiyor. Türk insanının emeğiyle yetiştirilen coğrafi işaretli ürünlere raflarını açan kurum, bugün 60 coğrafi işaretli ürünü raflarına taşımış durumda.
Bunun için 22 bin 400’den fazla yerel üreticiyle çalışılıyor. Dahası coğrafi işaretli ve yerel ürünlerimiz
aralarında Avusturya, Belçika, Fransa, Almanya, İtalya, Rusya’nın da olduğu 13 ülkede Metro raflarında yer alıyor.
Sürdürülebilir hayvancılık alanında ‘Palamutlar Nerede’ projesini tamamlayan şirket, “Kızına Bak, Anasını Al” projesi ile balık neslinin sürdürülebilirliği içinde uğraşıyor. Tedarikçilerin doğru zamanda hasat, ilaç kullanımı gibi konularda eğitimler vererek gıda kaybını engellemeye çalışan Metro, ayrıca yeni ambalaj sistemiyle ürünlerin raf ömrünü de uzatmak için yatırım yaptı.
Geçen yıl ise bugüne kadar sergilenen performansı, kurumsal değerleri ve iş yapma şeklini tüm paydaşlarla paylaşmak amacıyla Türkiye’deki ilk sürdürülebilirlik raporunu hazırlamak için kollar sıvandı. Hazırlanan rapor uluslararası ölçekte en yaygın kullanılan raporlama çerçevesi olan Global Reporting Initiative (GRI) G4 Standardı’na uygun olarak yazıldı.
Bu özelliğiyle de Metro Group içinde bu standarttaki ilk sürdürülebilirlik raporu ortaya çıkarılmış oldu. Metro Toptancı Market Genel Müdürü Kubilay Özerkan, “Bu yıldan itibaren yıllık olarak hazırlayacağımız sürdürülebilirlik raporlarımızda aynı stardartlara uyacağız” diye konuşuyor.