Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler Özel Haberler

Dijitalin yükselişi yine sürecek

12 Ocak 2021 | 21:25:39
Özel Haberler, Özlem Bay Yılmaz
A A
0
Dijitalin yükselişi yine sürecek
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. PAYINI ARTIRDI
  2. YIL ZARARSIZ KAPATILACAK
  3. İNSAN ODAKLI İŞ
  4. TV’DE BÜYÜME HIZLI
  5. YATIRIMLAR ARTACAK
  6. İÇERİK ÜRETİMİ

Toplam medya ve reklam yatırımlarının 2020 sonunda yaklaşık 11,5 milyar TL hacme ulaşacağı tahmin ediliyor. Sektörde, 2021’de verimli bir süreç geçirilebilirse yüzde 20’lik büyüme bekleniyor. 2020’de olduğu gibi 2021 yılında da dijital mecra yükselişini sürdürecek.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 yılı ilk altı ay raporuna göre, medya yatırımları 6 milyar 294 milyon TL olarak gerçekleşti, reklam yatırımları ile beraber toplam tutar 7 milyar 867 TL oldu. Yatırım payı yüzde 34,7 olan TV medya yatırımları, 2020 ilk altı ayda önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4,9 artarak 2 milyar 186 milyon TL’ye ulaştı.

PAYINI ARTIRDI

Öte yandan dijital medya yatırımlarında 2020’de önemli bir büyüme gerçekleşti. Yılın ilk altı ayında dijital medya yatırımlarının payı yüzde 55,3’e, mobil reklam yatırımlarının payı ise yüzde 71,6’a ulaştı. Programatik yöntem ile satın alınan yatırımların payı da yüzde 81,4’e çıktı.

YIL ZARARSIZ KAPATILACAK

Bu noktada bir tehlike gördüğünü dile getiren Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, TV ve dijitalin payının toplamda yüzde 90’a vardığını, dünya ortalamasının ise yüzde 80 olduğunu belirtiyor.

Diğer mecraların da desteklenmesi ve paylarını yükseltmesi için çalışılması gerektiğini söyleyen Ahmet Pura, şöyle devam ediyor: “İlk yarıda açıkhava yüzde 26,7, radyo yüzde 17, basın yüzde 37,3 sinema da yüzde 54 küçüldü. Tabii ilk yarıda pandeminin etkisini bu mecralar çok fazla gördü ama ikinci yarıda toparlanmaları için desteklenmesi ve dengenin kurulması lazım.

Özellikle radyo tarafında reklamverenler olarak atılacak adımlara destek vereceğimizi tüm radyolara ilettik. Yatırımları artırmak adına reklamverenleri ikna edecek her türlü çalışmada yanlarındayız.” Genel olarak e-ticaret, temizlik, kozmetik ve gıda gibi yıldız kategorilerin, medya ve reklam yatırımlarını yükselten kategoriler olacağı ve yılın zararsız kapatılacağı tahmin ediliyor.

İNSAN ODAKLI İŞ

Özellikle 2020 ilk yarısında yatırım payı toplamda yüzde 10’a kadar düşmüş olan dört mecranın, pandemi koşulları da elverdiği takdirde, 2021’de reklamverenler tarafından destekleneceği düşünülüyor. Diğer yandan, sosyal medya yasası ve dijital sektörle ilgili bazı kısıtlamalar nedeniyle özellikle bazı sektörlerde ciddi kayıplar yaşanabilir.

Ancak sektörde, verimli bir süreç geçirilebilirse 2021 yılında yüzde 20 civarında bir ciro artışı bekleniyor. 2021 yılında insanı artık ‘tüketici’ olarak düşünmeyi bir kenara bırakmak gerektiğinin altını çizen Pura, şunları anlatıyor: “Pandemi şartlarında hepimiz şahit olduk, tüketici dediğimiz bu insanlar markalardan empati bekliyor, rahatlatıcı mesajlarla dirençli görünmesini ve bir o kadar da eğlenceli olmasını istiyor.

Markaların toplum için kendi çalışanı için ne yaptığı sorgulanırken artık markanın anlamı ve var oluş nedeni önem kazandı. Pazarlamacılar olarak bir an önce ‘insan odaklı iş’ dönemine adapte olmalıyız.

Ünlü global markaların yöneticileri de bunu fark etmiş olacak ki şimdilerde hepsi B2H yani ‘business to human’ dan bahsediyor. İnanıyorum ki 2021’de insan merkezliyaklaşıma sahip olan markalar değişimi ve yarının normalini yönlendirecekler.”

TV’DE BÜYÜME HIZLI

2020 yılında sinema başta olmak üzere basın, açıkhava gibi mecralar pandemi gerçekliğinden dolayı olumsuz etkilendiklerini, TV ve dijitalde ise büyüme gözlemlediklerini dile getiren Reklamcılar Derneği Başkam Volkan İkiler ise, “TV, son yılların en hızlı büyümesini gerçekleştirdi.

Bunda pandemi sebebiyle evde geçirilen vaktin artmasının ve TV izleme oranının direkt etkisi oldu. Ancak bu tek başına yeterli değil. Başta e-ticaret olmak üzere TV’de talebini ciddi biçimde artıran temizlik ürünleri, sağlık/medikal ürünler, perakende gibi sektörler bu büyümenin başrolünde oldu” diye anlatıyor.

Yılı büyümeyle kapatan diğer sektör ise tabii ki dijital. Dijitalin payının 2020 sonunda yüzde 30’un üzerinde olacağını öngördüklerini söyleyen İkiler, şunları ekliyor: “2020’yi küçülerek kapatan açıkhava, radyo, sinema gibi mecralardaki hızlı toparlanmanın büyümeye pozitif etkisinin yanı sıra tabii ki TV ve dijitalin de 2021’deki büyümeye katkısının yüksek olacağını öngörüyoruz.”

Dijital reklam yatırımlarındaki büyümede; e-ticaret hacminin büyümesi, büyük markaların dijital dönüşüm yatırımları ile birlikte reklam yatırımlarını da artırmaları, daha önce dijital pazarlama kanallarını kullanmayan işletmelerin dijital varlıklarını oluşturarak dijitalde reklam vermeye başlamaları etkili oldu.

YATIRIMLAR ARTACAK

Pandeminin pazarlamanın odağındaki insanın tutum ve davranışlarını değiştirdiğinin altını çizen IAB Türkiye Başkanı Neslihan Olcay, bunun devam edeceği görüşünde. Olcay, şunları ekliyor: “Bu dönemde büyük markalar dijital reklam yatırımlarını artırdılar.

Yaşanan bu değişim, dijital reklam yatırımı yapanları artırarak, mevcut yatırımcılarla birlikte hacmini de büyütüyor. 2021’de Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de dijital reklam yatırımlarının artacağını öngörebiliriz.”

İÇERİK ÜRETİMİ

TWBA Group İstanbul CEO’su Burcu Özdemir Kayımtu, 2021’in ikinci çeyreğinde sektör açısından hareketlenme öngörüyor. İçerik tüketiminin çok artığına dikkate çeken Kayımtu, “Hepimiz mobil cihazlar ve TV’lerin başındayız. Bu tüketim sonlanmayacak, dijitalin hayatımızdaki yeri artacak, yeni oyuncular pazarı hareketlendirecek. İçerik üretimine ciddi ağırlık veriyoruz” diyor.

Etiketler: ManşetÖzlem Bay YılmazReklam yatırımlarıReklamverenler Derneği
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

Yabancı yatırımcılar alıma geçecek mi?
Borsa

Yabancı yatırımcılar alıma geçecek mi?

25 Ocak 2021
50 şirket 37 bin 835 kişiyi istihdam edecek
Kapak Konusu

50 şirket 37 bin 835 kişiyi istihdam edecek

25 Ocak 2021
Odağında start up iş birlikleri olacak
Özel Haberler

Odağında start up iş birlikleri olacak

25 Ocak 2021
Dijitale yatkın yetenekler daha çok aranıyor
Özel Haberler

Dijitale yatkın yetenekler daha çok aranıyor

25 Ocak 2021
Altında 1.865 dolar seviyesi önemli
Borsa

Altında 1.865 dolar seviyesi önemli

25 Ocak 2021
Likit ve hacimli hisseler tercih edilmeli
Borsa

Likit ve hacimli hisseler tercih edilmeli

25 Ocak 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

İstikşafi görüşmelerde 61. tur: Neler konuşuldu?
Haberler

İstikşafi görüşmelerde 61. tur: Neler konuşuldu?

25 Ocak 2021

Türkiye ile Yunanistan arasında İstanbul'da yapılan istikşafi görüşmelerin 61. turu tamamlandı. İstikşafi görüşmelerde mevcut durum, son gelişmeler ve atılabilecek adımların...

Daha fazla oku

Yabancı yatırımcılar alıma geçecek mi?

Kapalıçarşı’da altın kapanış fiyatları

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Dikey mimari bizim için intihardır

Peugeot’a yeni CEO

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

Son Haberler

Gelişmekte olan ülkeler aşı alamazsa ekonomisi en çok etkilenecek ülkeler belli oldu

26 Ocak 2021
IMF’den Türkiye için 2021 tahmini

IMF’den Türkiye için 2021 tahmini

26 Ocak 2021
SPK’dan Arzum’un halka arz başvurusuna onay

Bugün BIST 100’de en çok değer kazanan 20 hisse

25 Ocak 2021
Borsa şirketlerinin piyasa değeri

Borsa şirketlerinin piyasa değeri

25 Ocak 2021

Dünya Haberleri

Dünya

Gelişmekte olan ülkeler aşı alamazsa ekonomisi en çok etkilenecek ülkeler belli oldu

Uluslararası Ticaret Odası (ICC), Kovid-19 aşısının dünya genelinde ekonomiye etkisine ilişkin araştırma yapıldığını bildirdi.   ICC'den yapılan yazılı açıklamada, hükümetlerin, gelişmekte olan ülkelere Kovid-19...

26 Ocak 2021
Pandeminin iflasa sürüklediği İngiliz perakende devine talip çıktı
Dünya

Pandeminin iflasa sürüklediği İngiliz perakende devine talip çıktı

İngiliz online hazır giyim perakende şirketi Asos, iflas eden Arcadia Group'a bağlı TopShop, Topman, Miss Selfridge, HIIT markalarını satın almak...

25 Ocak 2021
250 bin liraya Soğuk Savaş sığınağı: İşte içinden fotoğraflar
Dünya

250 bin liraya Soğuk Savaş sığınağı: İşte içinden fotoğraflar

Birleşik Krallık’ta 1961 yılında inşa edilen Soğuk Savaş sığınağı, 25 bin sterline (yaklaşık 250 bin TL) açık artırmaya çıkıyor. Cornwall’daki...

25 Ocak 2021
Dikkat çeken öneri: Testi pozitif çıkana para verecek
Dünya

Dikkat çeken öneri: Testi pozitif çıkana para verecek

Uygulanan sıkı önlemlere rağmen, vaka sayısındaki artışının önüne geçemeyen İngiltere'de karantinayı teşvik için koronavirüs testleri pozitif çıkanlara 500 sterlin ödenmesi...

22 Ocak 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 

Enerji

Petrol şirketlerinin hisseleri dibe vurdu, 2020’nin kazananı temiz enerji oldu

Petrol şirketlerinin hisseleri dibe vurdu, 2020’nin kazananı temiz enerji oldu

25 Ocak 2021

Fosil yakıt şirketlerinin hisse değeri Kovid-19 nedeniyle yaşanan ekonomik kriz ve petrol fiyatlarındaki düşüşle dibe vururken, salgın döneminin parlayan yıldızı...

Yenilenebilir enerji ön plana çıkacak: İşte beklentiler

Yenilenebilir enerji ön plana çıkacak: İşte beklentiler

23 Ocak 2021

Enerjide kurulu gücün 2020'de 95 bin MW'a, 2021'de ise 97 bin MW'a ulaşması bekleniyor. Kurulu güç artışında yine yenilenebilir enerji...

Emlak

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Dikey mimari bizim için intihardır

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Dikey mimari bizim için intihardır

25 Ocak 2021

Cumhurbaşkanı Erdoğan, bundan sonra tüm projelerde yatay mimari uygulayacaklarını belirterek, "Dikey mimari hele hele deprem bölgesinde bizim için intihardır" dedi....

2020’de en çok konut satılan ilçeler: İlk 10’da Ankara damgası

2020’de en çok konut satılan ilçeler: İlk 10’da Ankara damgası

22 Ocak 2021

Geçen yıl en çok konut satılan ilçeler listesinde Esenyurt 36 bin 234 adetle zirvede yer alırken, Çankaya 27 bin 278...

Girişim / Kobi

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

21 Ocak 2021

Pandemi, 2020 yılında girişimcilik ekosistemini canlandırdı. Bir anda duran yatırımlar, yaz aylarıyla birlikte büyük bir ivmeyle geri döndü. 2020, girişimcilik...

Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım

Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım

21 Ocak 2021

Dünyaca ünlü girişimcilik fonu ve teknoloji üssü Plug and Play, 2020 yılında hayata geçerek kendini dijital performans platformu ve pazar...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.