Mobil mecrayı daha etkili kullanmanın ipuçları - Ekonomist
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Fatoş Bozkuş

Mobil mecrayı daha etkili kullanmanın ipuçları

6 Aralık 2015 | 17:05:17
Fatoş Bozkuş
A A
0
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
Fatoş Bozkuş
Fatoş Bozkuş

Son yıllarda iletişim araçları içinde mobilin yükselişi söz konusu. Bu mecrayı etkili olarak kullanmak ise tüm reklamverenlerin hedefi. Tüketicinin reklamları engellemeye meyilli olduğu bir ortamda anlamlı içerik üretmek özellikle mobil mecra için çok önemli. Bu mecrayı etkili kullanmanın diğer sırlarını ise Milward Brown yöneticileri anlattı.Teknoloji ve yeni platformlar tüketicinin medya kullanım alışkanlıklarında büyük değişikliğe neden oldu. Birden çok ekran kullanan tüketicilerin hangi ekranı daha çok kullandığı yıllara göre farklılık gösteriyor. Millward Brown’ın 42 ülkede yaptığı çok ekran kullananların video kullanım alışkanlıklarını incelediği araştırması AdReaction sonuçları da bu farkı ortaya koyuyor.

Nick Cooper
Nick Cooper

Araştırma gösteriyor ki 2014 yılına kıyasla cep telefonunda video izleme oranlarında yüzde 13 gibi ciddi bir artış söz konusu. Dahası Türkiye’de televizyon harici video izleme oranları küresel ortalamanın üstünde. Önceki hafta Millward Brown Vermeer ortaklarından Nick Cooper ile Milward Brown Medya ve Dijital Avrupa Marka Direktörü Vincent Blaney’le bir araya geldik. Yeni dünyada dijital, tüketicilere ulaşmada çok büyük fırsatlar sunulsa da reklamverenin bu mecrayı yeterince kullanamadığını söylüyor Nick Cooper. TV felsefesini, dijital içeriğe uygulama şekilde bir yol izlendiğini anlatan Cooper, tüketicilerin çevrimiçi reklamcılardan çok daha fazlasını beklediğinin altını çiziyor.

Cooper, MillwardBrown AdReaction sonuçlarına göre TV’de olduğu gibi dijitalde de reklamların izlenebilir olmasını sağlayan en büyük etkenin eğlence olduğunu hatırlatıyor. Eğlence tanımının ülkeye ve pazara göre değişiklik gösterdiğini de sözlerine ekleyen Cooper, bunu, kategori ve markaya olan ilginin takip ettiğini anlatıyor. Peki Türk tüketicisi bu anlamda nasıl bir içeriğe daha duyarlı. Bu sorunun cevabını ise Vincent Blaney şöyle veriyor:

Vincent Blaney
Vincent Blaney

“Araştırma gösteriyor ki, diğer ülkelerden farklı olarak, Türk izleyicisi tanıdığı insanların ilgilendiği ve paylaştığı içeriklere daha çok önem veriyor. Var olana yetişmek ve geride kalmamak Türk insanı için oldukça önemli. Global sonuçlarla karşılaştırıldığında, müzik, görsel açıdan çekicilik ve reklamlarda kullanılan kişi veya karakterler Türk izleyicisini daha çok etkiliyor.”

Mobil ortamda tüketicinin ilgisini çekmek için nasıl içerikler oluşturulması gerektiğiyle ilgili ipuçları da yer alıyor araştırmada. Buna göre tüketiciyle reklam arasında bir bağ oluşturmak için reklamın ilk saniyelerinde izleyicinin ilgisini çekmek şart. İzleyici reklamı geçmeden markanın en başta gösterilmesi de önemli. Seçenek sunulduğunda çoğu izleyici reklamı izlemek için tıklamıyor. Özellikle Facebook gibi platformlarda reklamın tıklanarak açılması için reklamın gösterilen sahnesi ve başlık önemli. Yani görünen kısım ilgi çekici olmalı, tıklayıp izleme isteği vermeli. Reklamın ekrana göre ayarlanması da çok önemli. Marka ve ürünün net olarak görünmesi gerekiyor. Tabi bir de kısa ve çarpıcı reklamların sonuna kadar kendini izlettiği unutulmamalı.

Yörük Kurtaran
Yörük Kurtaran

STK’lar bu kuluçka merkezinde büyüyor
Küreselleşen dünyada politika oluşturan aktörlerden biri de sivil toplum kuruluşları (STK). Toplumları yönlendirme konusunda önemli bir görev üstlenen STK’ların finansmandan hukuki desteğe kadar pek çok ihtiyaçları var. İşte bu ihtiyaçları karşılamak amacıyla İstanbul Bilgi Üniversitesi bünyesindeki Sivil Toplum Çalışmaları Merkezi altında Aralık 2014’te Bilgi Sosyal Kuluçka Merkezi kuruldu.

Merkez bir yıldır sosyal girişimleri ağırlıyor. Türkiye’de ilk kez ve sadece kâr amacı gütmeyen, hak temelli bir perspektif ile çalışan sivil toplum girişimleri ve kuruluşlarının yeni ve kar amacı gütmeyen çalışmalarına destek sağlamaya çalışıyor. Bilgi Sosyal Kuluçka Merkezi Koordinatörü Yörük Kurtaran, sivil toplum girişimlerinin projelerine ofis alanı, eğitim, yetenek geliştirici atölyeler, danışmanlık, finansman, akademik ve hukuki desteğin yanında mentorluk desteği de verdiklerini söylüyor. 6 ayda bir başvurularla 10 tane sivil toplum girişimini seçtiklerini ve bunlara full inkübasyon desteği verdiklerini belirten Kurtaran, bugüne kadar 150 STK’dan başvuru aldıklarını ve altı aylık dönemler içinde 10 tane STK olmak üzere 20 STK’yı bu destekten yararlandırdıklarını belirtiyor.

Altı ayda bir 10 STK’yı daha bu destekten yararlandıracaklarının altını çizen Kurtaran amaçlarının üniversite STK işbirliği metodolojisini oluşturmak olduğunun da üzerinde duruyor. Bugüne kadar ofis mekanını ve toplantı olanaklarını kullanan ve merkezin çeşitli destek imkanlarından yararlanan kuruluşlar ve yurttaş inisiyatfileri arasında Buğday Ekolojik Yaşam Destekleme Derneği’nden KADAV’a, Koruncuk’tan Laz Enstitüsü’ne, TOG’dan Sulukule Gönüllüleri Derneği’ne kadar pek çok STK olmuş.

mobil-mecrayi-daha-etkili-kullanmanin-ipuclari-4

EKONOMİST REKLAM DEĞERLENDİRME KURULU
Ahmet Akın (Kramp Ajans Ba2kanı), Aybala )im*ek (1ekerbank Kurumsal 3leti2im ve Strateji Grup Ba2kanı), Bora Tanrıkulu (McDonalds Türkiye Pazarlama Direktörü), Deniz Güney (Garanti Emeklilik ve Hayat Kurumsal letişim Birim Müdürü), Ela Gökkan Savcı (Lowe 3stanbul CEO’su) Gökhan Atasoy (Güzel Sanatlar Kreatif Grup Ba2kanı), İker Barouh (3lancılık Stratejik Planlama Direktörü), Murat Çınar (Filadam Yaratıcı Yönetmen), Murat Göllü (Akbank Kurumsal 3leti2im Bölüm Ba2kanı), Selçuk Çelik (NEF Satı2 ve Pazarlama Direktörü), Toygun Yılmazer (TBWA 3stanbul Strateji Ajans Ba2kan Yardımcısı).

Etiketler: AdReactionCEOFatoş BozkuşKramp Ajans Ba2kanıKreatif GrupMcDonaldsNEF Satı2Nick Cooper
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Anadolu ve Özgörkey meyve yatırımına devam edecek

Sonraki Haber

‘Sat ve geri kirala’nın avantajları

Benzer Haberler

Marka işbirliklerini 2019’da daha da artıracak
Fatoş Bozkuş

Marka işbirliklerini 2019’da daha da artıracak

12 Şubat 2019
Castrol pozitif değişimi nasıl ileriye taşıyacak?
Fatoş Bozkuş

Castrol pozitif değişimi nasıl ileriye taşıyacak?

5 Şubat 2019
Prida Ödülleri sahiplerini buldu
Fatoş Bozkuş

Prida Ödülleri sahiplerini buldu

4 Şubat 2019
Yeni reklam filmiyle showroom’lar hareketlendi
Fatoş Bozkuş

Yeni reklam filmiyle showroom’lar hareketlendi

1 Şubat 2019
Türkiye’deki uygulamaları diğer ülkelere taşıyacak
Fatoş Bozkuş

Türkiye’deki uygulamaları diğer ülkelere taşıyacak

24 Ocak 2019
Hedef, çay üretiminde sürdürülebilirlik
Fatoş Bozkuş

Hedef, çay üretiminde sürdürülebilirlik

23 Ocak 2019

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Hisarcıklıoğlu’ndan kredi yorumu: Üç gündür gördüğümüz bir şey var…
Haberler

Hisarcıklıoğlu’ndan kredi yorumu: Üç gündür gördüğümüz bir şey var…

13 Ağustos 2022

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, "Üç gündür gördüğümüz bir şey var, kamu bankalarında bir rahatlama başladığı,...

Daha fazla oku

Erdoğan’dan indirim açıklaması: Bazı zincir marketler de kendilerini buna göre ayarlayacak

Bakanlıktan konut fiyatlarıyla ilgili açıklama var: Çalışma başladı…

Meksika’da üreyip Türkiye’de yetişen yılan balığı Asya’da sofraları süslüyor

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Ağustos 2022)

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Gıda fiyatlarının düşmesi için bu adımlar atılacak

İndirimli fiyatlar yarın başlıyor: Bakan Nebati’den açıklama var

14 Ağustos 2022
Elon Musk’tan 5.7 milyar dolarlık hisse bağışı

Elon Musk bu alışkanlığı sabah rutininden çıkarmak istiyor: Bir çok insan bunu yapıyor…

14 Ağustos 2022
Tekstil ve ham maddeleri sektörünün 7 ayda en çok ihracat yaptığı 3 ülke

Tekstil ve ham maddeleri sektörünün 7 ayda en çok ihracat yaptığı 3 ülke

14 Ağustos 2022
Ticaret Bakanlığı bilişim personelleri alacak: İşte başvuru şartları ve detaylar…

Ticaret Bakanlığı bilişim personelleri alacak: İşte başvuru şartları ve detaylar…

14 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’
Dünya

‘Ağlayan CEO’ sosyal medyayı ikiye böldü: ‘Benim hatam’

İşten çıkartmaların ardından ağlayan bir fotoğrafını sosyal medyada yayınlayan CEO’nun bu hareketi, interneti adeta ikiye böldü. Bir CEO, şirketinde yaptığı...

13 Ağustos 2022
DSÖ maymun çiçeğinin Kongo ve Batı Afrika varyantlarına yeni isim verdi
Dünya

DSÖ maymun çiçeğinin Kongo ve Batı Afrika varyantlarına yeni isim verdi

Maymun çiçeğinin Kongo varyantının adı Tür I, Batı Afrika varyantı ise Tür II olarak değiştirildi. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), maymun...

13 Ağustos 2022
Çinli 5 şirket New York Borsası’ndan çekiliyor
Borsa

Çinli 5 şirket New York Borsası’ndan çekiliyor

Çin'de devlete ait 5 şirket, New York Borsası'nda işlem gören hisselerini çekeceğini açıkladı. South China Morning Post'un haberine göre, China...

13 Ağustos 2022
130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor
Dünya

130 yıldır satılıyor: Johnson & Johnson talk pudrasından vaçgeçiyor

Johnson & Johnson (J&J), talk bazlı bebek pudrasını gelecek yıldan itibaren dünya çapında yapmayı ve satmayı bırakacak. Duyuru, sağlık devinin...

12 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.